2019-2020 Fen Bilimleri Festival Bülteni

Fen Bilimleri Festivali

Periyodik Tabloyu Daha İyi Kavramak için
Bilimsel Bir Kaçış Oyunu

Bir yıl önce, 2019 yılında, ünlü Periyodik tablonun 150. yaşgünü kutlandı. Unesco’nun, 2019’u Uluslararası Elementlerin Periyodik Tablosu ilan etmesi üzerine, Saint Benoît lisesi öğrencileri kimya öğretmenleri ile beraber Mendeleyev’in periyodik tablosunu yayınlanmasının 150. yıldönümünü kutlamak için dev bir periyodik tablo oluşturdu.
Kimyasal elementlerin periyodik tablosu, sadece kimya değil, aynı zamanda fizik, biyoloji ve temel bilimler gibi diğer disiplinlerinin de özünü yansıtan modern bilimin en önemli ve etkili başarılarından biridir.
Büyük ölçekli bir uygulama yapma imkanı yakalayan öğrencilerimiz için büyük bir fırsattı bu !

____________________________________________

Lisenin FabLab’ında 3D Yazıcıyla
Gerçekleştirilen Uygulamalar

Fen Bilimleri Festivalinde, lise 1. Sınıf öğrencilerimiz, 3D yazıcının kullanımı ile ilgili alışkanlık kazandılar. Bu keşif ve uygulama etkinliği, okulumuzun gerekli donanıma sahip FabLab’ında gerçekleşti.
3D kavramı, pedagojik anlamda bize bir çok yeniliği gerçekleştirme imkanı sunuyor. İş hayatında ise bu kavram, tasarım, prototip üretim ve hatta karmaşık nesnelerin küçük seri üretimi gibi farklı alanlarda yeni ufuklar açıyor.

____________________________________________

Öğrencilerle, Yapay Zekânın Sonuçları Üzerine
Gerçek Bir Tartışma!

Gerçekten de güncel bir tartışma konusu… Lise 2 seviyesindeki tüm öğrencilerimiz bu geniş tartışmaya katıldı.
Bu tartışmanın amacı, bir fikir edinebilmek gayesiyle yapay zekâyı destekleyenleri ve yapay zekâya karşı olanları, karasız kalanları hatta tamamen kaçınanları da göz ardı etmeden dinleyerek bir kanı geliştirmektir. Bu tartışma MUN (Birleşmiş Milletler Modeli) kuralları çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.
Eleştirel düşünceyi bilimsel bir yaklaşım içerisinde geliştirmenin mükemmel bir yolu!

____________________________________________

Sanal Gerçeklikle Hücreleri Keşfetme

Doğa bilimleri, teknolojiden bağımsız değildir ve teknoloji de, doğa bilimleri alanındaki keşifler olmadan daha iyiye doğru ilerleyemez…
Bir birilerini besleyerek güçlendiren sağlıklı bir döngü!
Bu iki alan arasında, onları birbirlerinden ayrılmaz olarak değerlendirmemize neden olan büyük bir bilgi paylaşımı ve karşılıklı destek söz konusudur.
İşte Saint-Benoît Lisesi Laboratuvarlarının isminin de “Fen ve Teknoloji Laboratuvarları” olmasının nedeni budur.

____________________________________________

Nükleer Enerjinin Getirisi

Saint Benoît Lisesi Bilim Festivali 19 Şubat’ta İTÜ Nükleer Enerji Enstitüsünden yüksek kimyager Dr. Zeyneb Camtakan’ı ağırladı. Dr. Camtakan, 11. Sınıf Fen bölümü öğrencilerine nükleer enerji üzerine çok dinamik ve etkileşimliı bir konferans verdi.
Zeyneb Camtakan’ın bu konferansta amacı, sorunsalı daha iyi anlamak ve nükleer enerjinin enerji üretimi çözümü açısından getirilerini öğrencilerimizin kavramasını sağlamaktı.

____________________________________________

1,5 Milyon Yıl Öncesinden Kalan
Anadolu Diş Fosilleri !

Memeliler alemi, ortalama olarak, halen yaşayan 1200 tür, 150 aile ve 30 kadar sınıftan oluşur.
Bu yıl, Fen Festivali haftasında, Lise 1 öğrencilerinin ders konularında yer alan, canlıların sınıflandırılması konusuna paralel olarak, ikinci bir sistematik sınıflandırma atölyesi hazırlandı.
Lise 1 ders programı, yeryüzünde yaşayan tüm canlıların sistemli bir şekilde sınıflandırılmasını içerir.

____________________________________________

Laboratuarda Fizik Deneyleri Yarışması

Bu yıl 6. kez düzenlenen Fen Festivali kapsamında lise 3 fen sınıfları arasında Fizik Deneyleri Yarışması yapıldı.
Fizik, Kimya ve Biyoloji eğtiminde deneyin önemi hem ders programlarını kurgulayanlar hem de öğretmenler tarafından altı çizilen bir durum.
Etkinlik sırasında yeni laboratuarlarımız bolca kullanıldı. Her sınıftan gönüllü 4 öğrenci üç tane fizik deneyi yapmak için laboratuvarda toplandılar:
– Suyun kaldırma kuvveti (Arşimet İlkesi)
– Özkütle
– Elektrik devresi

____________________________________________

Hazırlık Sınıfı Öğrencileriyle
Kodlama Etkinliği

Yazılım işlemi olarak tanımlanan kodlama, çalışanlar için en çok aranan niteliklerden biri haline gelmiştir. Kısaca, kodlama bir bilgisayara talimat vermekten oluşmaktadır. Öğrencilerin sürekli artan bir oranda internete bağlandığı günümüzde, onlara bir bilgisayarın nasıl çalıştığını öğretmek de aynı şekilde daha önemli hale gelmektedir.
Bu noktada kod bloklarıyla programlama önemli bir yer tutar.
Etkinlik tüm hazırlık sınıflarında bilgisayar dersleri kapsamında gerçekleştirildi. Yarışma bir matematik öğretmeni tarafından tasarlanan
“Algoblocs” yazılımı kullanılarak yapıldı.

____________________________________________

Bir Polis Soruşturması:
Bilime Oyun Şeklinde Bir Yaklaşım

Eğitici amaçlı bir kaçış oyunu oynamak ve bunu yaparken belli bir öğrenci grubunu, Lise 3 seviyesini kullanmak, öğrencilerin her şeyden önce, resmi ders içeriklerini kullanarak, farklı dersler arasında bağlantı kurmalarını, birlikte çalışıp yardımlaşmalarını kolaylaştırıyor.
Bu da video oyunlarında göremeyeceğiniz bir özelliktir.

____________________________________________

Bilimsel Atölye Çalışması :
PYMOL Yazılımıyla Biyopolimerler

Öğrencilerimiz meraklı. PYMOL ve Crimson Editor programlarını bilgisayarlarına indirmişler.
Herkes Biyopolimer evrenini keşfetmeye hazır bekliyor! Neden bahsediyoruz ?
Bioyopolimerler, bitki, yosun ve hayvanlardan elde edilen, yenilenebilir doğal polimerlerdir.

 

X