Bir Polis Soruşturması: Bilime Oyun Şeklinde Bir Yaklaşım

Öğrenciler Bilimsel ve Eğitim Amaçlı Bir Kaçış Oyununa Katılmak için Sabırsızlanıyorlar.

Fen Bilgisi öğretmenleri bu yıl Fen Festivaline olağanüstü bir etkinlik hazırlamak istediler.
Ve bunu öğrencilerin Fen konularındaki bilgilerini kullanmak üzere son derece özgün ve eğitici bir biçimde hayata geçirmeye çalıştılar.
Polisiye bir soruşturmaya Kaçış Oyunu eklemenin ne gibi eğitici bir rolü olabilir?

Bir Suç Soruşturmasında Araç Olarak Kullanılacak Kaçış Oyunu.

Eğitici amaçlı bir kaçış oyunu oynamak ve bunu yaparken belli bir öğrenci grubunu, Lise 3 seviyesini kullanmak, öğrencilerin her şeyden önce, resmi ders içeriklerini kullanarak, farklı dersler arasında bağlantı kurmalarını, birlikte çalışıp yardımlaşmalarını kolaylaştırıyor.

Bu da video oyunlarında göremeyeceğiniz bir özelliktir.

Senaryo Nedir?

Önerdiğimiz Kaçış Oyununda, Saint Benoît CSI, olay yeri araştırma polisi rolüne giren öğrencilerden, Pera Palas’ta meydana gelen bir cinayeti çözmeleri bekleniyor. Olay yerindeki bütün delil ve ipuçları toplandıktan sonra onları incelemeleri ve zanlının kimliğini belirlemeleri isteniyor.

Laboratuvardan çıkabilmenin tek yolu, bütün ipuçlarını inceledikten sonra birleştirip bir kod oluşturmaktır. Buldukları kod doğruysa laboratuvardan çıkabilirler.

Olay gerçek bir bir suç araştırma laboratuvarının dekoru içinde geçmektedir. Buna ek olarak, laboratuvardan çıkmaları için kalan saniyeleri sayan bir kronometre konmuştur. Kronometre, öğrencilerin kendilerini oyunun heyecanına daha çok kaptırmalarını sağlıyor.

Bu Kaçış Oyununda Gelişen Belli Başlı Fen Bilgisi Becerileri Nelerdir?

Kaçış oyunu çözülmesi gereken bilimsel bir işleyiş i takip eder.

Eğitim açısından, aydınlatılması gereken sırlar, katılımcıların sahip oldukları ve sınıfta  öğrendikleri bilgileri geliştirerek ortak bir düşünce etrafında bir strateji oluşturmalarına olanak verir. Daha somut bir deyişle, öğrenciler düşüncelerini karşılaştırır, mecburen her sırrı çözmeye  yönelirler.

Bilimsel açıdan, Kaçış Oyunu, Fizik, Kimya, Matematik ve Biyoloji alanından ortak bilinmeyenler oluşturabilir ve bu da her öğrenciyi bilinmeyenin çözülmesi aşamasında kendi bilimsel tercihlerini kullanma olanağı verir. Sonuçta hedeflenen, her bilmecenin çözümünde, elde edilen ipuçlarının toplanıp, öğretmene Game-master ‘a iletilmesidir.

Bilişim açıdan, Kaçış Oyunu bir çok aracın birlikte kullanmasında ustalaşmayı gerektirir:

  • Görüntü tanımanın kullanımı, tıpkı QR kodda olduğu  gibi: cep telefonu ya da tablet ile bir barkodu  tarayabilirsiniz. QR kodun okunmasıyla cihaz üzerinde kimyasal çözeltinin formülünü bulmak ya da suç mahallinde bulunan bir nesnenin özgül ağırlığını hesaplamak için yapılması gereken deneyin etaplarını gösteren bir video oynatılmaya başlar.
  • Arttırılmış / sanal gerçekliğin kullanımı: Öğrenciler başlık ve gözlükleriyle Pera Palas’ın içine kadar girip, olay yerine giderek ipucu tablosunu doldurmak için gerekli sesli ve görüntülü kayıtları yapabilirler. Sanal veya arttırılmış gerçeklik öğrenciyi 360° derecelik bir ortama sokuyor ve ona gerçekle karşılıklı iletişime geçme şansı veriyor.
  • Mikroskop kullanımı, farklı delilleri karşılaştırmak için.
  • Geogebra programının kullanımı, matematik verileri inceleyerek, suç saatini belirler.

Sonuçta Amaçlanan Öğrencilerin Memnuniyetidir!

Bir kaçış oyununun başarılı olabilmesi için, sözü katılımcılara bırakmak gerekir. Böylelikle oyunu daha da güzelleştirmek için bilgi ve öğrendiklerini değerlendirme imkanı bulacaklardır.

Akın: “Suçlunun kan grubunu belirlemeye yarayan D antigenlerinin sahip olduğu + veya – rhesus faktörü kan grupları incelenirken keşfedilen bir kavramdı.”

Ceyda: “İyi bir oyun ama çözülmesi gereken daha çok bilmece olmalıydı. Bu, oyunun daha uzun sürmesine ve herkesin işe sarılmasını sağlardı.”

Ceren: “Kan ile ilgili gerçek bir araştırma yapmak oldukça iyiydi.”

Mert: “Mikroskopları kullanmak zordu ama yinede sonuca ulaştık.”

X