Öğrencilerle, Yapay Zekânın Sonuçları Üzerine Gerçek Bir Tartışma!

Saint Benoît Lisesi'nin Düzenlediği 6. Fen Bilimleri Festivali Kapsamında Gerçekleşen ve Öğrencilerin Beğenisini Toplayan Bir Etkinlik

Yapay zekâdan korkmak gerekir mi?
Gerçekten de güncel bir tartışma konusu… Lise 2 seviyesindeki tüm öğrencilerimiz bu geniş tartışmaya katıldı.
Bu tartışmanın amacı, bir fikir edinebilmek gayesiyle yapay zekâyı destekleyenleri ve yapay zekâya karşı olanları, karasız kalanları hatta tamamen kaçınanları da göz ardı etmeden dinleyerek bir kanı geliştirmektir. Bu tartışma MUN (Birleşmiş Milletler Modeli) kuralları çerçevesinde gerçekleştirilmiştir.
Eleştirel düşünceyi bilimsel bir yaklaşım içerisinde geliştirmenin mükemmel bir yolu!

Herkes Kendi Rolünde, Kendi Mesleğinde!

Silüet Salonumuz, herkesin büyük bir motivasyonla kendi rolüne oynadığı başarılı bir mizansene tanıklık etti. Seçilmiş öğrencilerin her biri, savunacakları gerekçeleri desteklemek için, kendi ilgi alanlarına uygun bir meslekten kişileri canlandırdılar. Böylelikle, öğrenciler kendilerini bir avukatın, bir şirket yöneticisinin, bir doktorun, bir psikoloğun ya da bir yapay zekâ kullanıcısının yerine koyarak, mesleklerinin özelliklerine göre gerekçelerini sundular.

Her grup, ikiye ayrılmıştı: Bir tarafta yapay zekâyı ”destekleyen”, diğer tarafta yapay zekâya ”karşı” sunulan gerekçeler yer aldı.

Fransızca Gerekçe Sunmak, İknâ Etmek ve İnandırmak!

Bu tarz tartışmalar gerçekleştirmenin öğrenciler için bir çok hedefi ve faydası vardır.

Öğrenciler, toplumu ilgilendiren bir konu hakkında bilgi sahibi olmanın ötesinde, meslekleriyle ilişkili geçerli gerekçeler sunmak zorundaydılar. Örneğin, bir doktorun sunacağı gerekçeler ile bir şirket yöneticisinin sunacağı gerekçeler aynı olmamalydı.

Katılımcılar, böylelikle birbirlerinden bağımsız bir biçimde fikirlerini oluşturabilmek konusunda da çok şey kazandılar.  Aynı şekilde, fikirlerini karşı karşıya getirmek için söz aldıklarında, kendilerine karşı olan güvenlerini de tazelediler. Özellikle belirtmek isteriz ki, bu tartışmalar, öğrencilerin kendilerini ifade edebilme kapasitelerini değerlendirmek için orada bulunan jüri üyelerinin dikkatli bakışları altında Fransızca olarak gerçekleştirildi.

Tüm katılımcıların, fikirlerini savunabilmek için gerekçe sunmayı ve başkasını dinlemeyi öğrendiği, bilgi açısından oldukça zengin bir tartışma gerçekleşti.

Ödül Töreni

Bu deneyimi, aynı seviyeden diğer öğrencilerle paylaşmak için, grup başkanları ve sekreterler tartışmalar boyunca neler yaptıklarını bir sunum şeklinde tanıttılar.

Görüşler neredeyse ortaktı ve öğrenciler bu güncel konunun, günümüz toplumunu temsil eden bir meslekler paneli yaklaşımıyla ele alınmasının tartışmayı daha da ateşlendirdiğini gözlemlediler. Zaten, sunumun sonunda düzenlenen bir ödül töreniyle, mesleklerini en iyi tanıtan öğrencilere birer üstün başarı ödülü verildi. Tören, oldukça keyifli bir atmosfer içerisinde gerçekleşti!

 Prof. Dr. Yeşim Işıl Ülman’ın Anlamlı Katılımı

Tartışmayı sonuca bağlamak ve daha derin bir noktaya taşımak amacıyla, Acıbadem Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Yeşim Işıl Ülman, ”Yapay zekâ ve etik” temalı bir konferans verdi.

Merkezinde öğrencilerimizin yer aldığı dolu dolu bir Bilimsel Proje!

 

 

 

X