Hazırlık Sınıfı Öğrencileriyle Kodlama Etkinliği

Algoritmaları Konu Alan Bilimsel Bir Yarışma!

Yazılım işlemi olarak tanımlanan kodlama, çalışanlar için en çok aranan niteliklerden biri haline gelmiştir. Kısaca, kodlama bir bilgisayara talimat vermekten oluşmaktadır. Öğrencilerin sürekli artan bir oranda internete bağlandığı günümüzde, onlara bir bilgisayarın nasıl çalıştığını öğretmek de aynı şekilde daha önemli hale gelmektedir.
Bu noktada kod bloklarıyla programlama önemli bir yer tutar.
Etkinlik tüm hazırlık sınıflarında bilgisayar dersleri kapsamında gerçekleştirildi. Yarışma bir matematik öğretmeni tarafından tasarlanan
“Algoblocs” yazılımı kullanılarak yapıldı.

Algoritmaların Keşfi Hakkında

Oyunda geometrik şekilleri, algoritma mantığını kullanarak çizdirmek gerekiyor. Öğrenciler giderek artan karmaşıklıktaki şekilleri çizdirerek ilerler. Bu sayede programlamanın koşullar, döngüler, değişkenler gibi farklı kavramlarını öğrenirler.

Algoblocs Yazılımının Pedagojik Açıdan Uygunluğu

Algoblocs uygulaması pedagojik olarak, algoritmaya bir giriş olarak kullanılabilir. Öğrenciler ve öğretmenler için kolaylıkla uygulanabilir ve sitede önceden oluşturulmuş birçok etkinlik var. Ayrıca bu etkinlik, Fransızca öğrenmenin başında uygulanabilir çünkü basit dil becerileri gerektiriyor. Fakat yarışmaya girmek için biraz ustalaşmak gerekir.

Yarışmada 5 Ödül!

En hızlı 24 öğrenci ön elemeyle (her sınıfın en iyi üçü olacak şekilde) önceki hafta belirlendikten sonra, yarışmada 17. seviyeye kadar egzersizleri başarıyla tamamlayan 5 öğrenci seçildi. Bunun büyük bir başarı olduğunu söyleyebiliriz çünkü bu etkinlik algoritma konusunda yüksek kapasite gerektiren bir etkinlikti. Ayrıca etkinlik Fransızcada öğrencilerin yeni bir uygulamaya uyumunu ölçmemizi de sağladı. Dil bakımından da öğrencilerin oldukça başarılı olduğu görüldü.

Hem Kızların Hem de Erkeklerin Aynı Oranda İlgi Duyduğu Bir Etkinlik

Vurgulamamız gereken bir başka nokta ise şu: Kodlama-robotik çalışmaları ne yazık ki ağırlıklı olarak erkek çocukları hedefleyen faaliyetler olarak görülmektedir. Kız öğrenciler genellikle biyoloji, kimya ve fizik gibi diğer bilimsel alanlara yönlendirilmektedir. Bizim gerçekleştirdiğimiz kodlama etkinliğinde ise durum böyle değildi. Etkinliğimizin finaline katılan kız öğrencilerde artış olduğunu fark ettik ve ilk beşe iki kız öğrenci girmeyi başardı.

Kodlama ve algoritmanın keşfedildiği çok güzel bir oturum ve bilimsel bir yarışma!

X