Hazırlık Sınıfındaki Öğrencileri Liseye Kazandırmak

Sorumlu ve girişken öğrencilerimiz

Öğrenciler, okulların yaşamasını ve faydalı kurumlar olmasını sağlayan kişilerdir. Hepimiz gayet iyi biliyoruz ki, eğer okullarda öğrenciler olmasaydı, okullar sadece taşlarla döşenmiş soğuk yerler olurdu.
"Bugünün Gençliği"ni eğitmek, yarınki dünyamızı hazırlamak demektir. Saint Benoît'nın hazırlık öğrencileri, acaba okulları hakkında ne düşünüyorlar? Bu soruyu kendilerine yönelterek dersler, etkinlikler ve günlük çalışmalar ile ilgili kendilerini ifade etmelerini istedik.

Saint Benoît Lisesi, sınıflarını sene başında farklı okullardan gelen öğrencilerle oluşturmaktadır. Farklı kültürleri bir araya getirerek, farklılıkları bir yerde toplayarak okulla zenglik katan yer : sınıftır. Sene sonunda tüm bu hazırlık öğrencileri, Saint Benoît Lisesi’ne özgün bir kültür ve disiplinle dokuzuncu sınıfa geçerler.

Öğrencilere sorumluluk vermek, bizler için temel bir eylemdir. Bu nedenle, genç vatandaşlar yetiştirebilmek adına, sınıf başkanları her sınıfta, öğrenciler tarafından demoktratik bir şekilde seçilir.

Ayrıca, öğrencilerin liseye entegrasyonunu kolaylaştırmak için okulumuzda rehberlik öğretmenlerimiz bulunmaktadır. Öğrenciler yardıma ihtiyaç duyuduklarında, rehber öğretmenlerden destek alabilirler. Öğrencileri dinlemeye hazır olan rehberlik öğretmenlerimizin ofisleri sınıfların çok yakınında yer almaktadır. İletişimde yakın olma çok önemlidir.

Öğrenci ve öğrencinin okul hayatı

Bu makale için öğrencilere okul hayatlarıyla ilgili sorular yönelttik. Saint Benoît’daki entegrasyon süreçleri nasıl geçti? Dijital kullanımını nasıl buluyorlar? Fransızca verilen matematik ve fen eğitimi hakkında ne düşünüyorlar? Lisede, matematik ve fen dersleri, tüm eğitim-öğrenim yılı içerisinde desteklenen ve düzenli bir çalışma gerektiren derslerdir. İlk yıl bu derslerde çoğunlukla, öğrencinin, gelecek yıllarda bilgilerini daha da arttırması amacıyla temel bilgiler kazanması hedeflenir.

İşte öğrencilerimizin, sorularımıza, birbirinden farklı cevapları :

Eren, okuldaki entegrasyonun çok kolay ve hızlı olduğunu düşünüyor. Etkilişimli dijital çalışmalar sayesinde, derslerin, hem arkadaşlarının hem de kendisinin dikkatini çektiğini söylüyor. Bu nedenle de derslere ilgi duyduklarını ve daha kolay benimsediklerini paylaşıyor.

Ayrıca, dijital çalışmalar sayesinde, derse tereddüt etmeden daha kolay katılım sağladığını ifade ediyor. Fen ve matematik dersleri ile ilgili olarak bu derslerin terminolojisini öğrenmeden konuları öğrenmenin mümkün olmayacağını belirtiyor. Etkileşimli dijital matematik kitapçığı, konuyu anlamasını kolaylaştırıyor.

İdil, öğretmenlerin ve daha büyük öğrencilerin yardımıyla okuldaki entegrasyonun kolay olduğunu bildiriyor. Dijital çalışmalara gelince, derslerde dijital aracın kullanmasının daha faydalı olduğunu düşünüyor çünkü bilgilere hemen internetten ulaşabileceğini söylüyor.

Fen ve matematik dersleri ile ilgili olarak da, bu sene ilk önce fen bilgisi ve matematik terimlerini öğrendiklerini dile getiriyor.

Defne, dijital eğitimi, dersleri daha eğlenceli bir hale getirdiği için beğeniyor. Fen ve matematik derslerine gelince, ilk önce Fransızca’ya alışmak gerektiğini söylüyor. Zamanla buna alışacağını ve dersleri daha kolay bir şekilde takip edeceğini biliyor çünkü Fransızca seviyesi ilerleyecek… hem de çok hızlı bir ilerleme !

Yasmin, Saint Benoît’daki “Petit Paris” projesinin (okul bahçesinde 10 mağaza oluşturarak öğrencilerin Fransızca yazdıkları skeçleri oynadıkları projedir) öğrencilerin yaratıcılığını geliştirdiğini ve Fransızca’yı eğlenerek öğrenmelerine olanak sağladığını belirtiyor.

Kostümleri hazırlamak ve skeçleri yazmak, dilin, ezberin dışında farklı bir şekilde öğrenilmesini sağladığını bildiriyor. Français à la carte adlı dersi beğeniyor, öğrencinin keyif aldığı ve istediği alana göre ders seçmenin güzel bir fikir olduğunu söylüyor.

Deniz, sınıfı gruplara bölerek yapılan dersleri seviyor, çünkü bu derste sınıf başına düşen öğrenci sayısı az olduğundan öğrenciler eğlenerek öğrenme fırsatını yakalıyorlar. Bu da, küçük gruplarla kişisel çalışmaların yapılmasını teşvik ediyor. Deniz, çalışmaların böyle küçük gruplar halinde yapılmasının daha keyifli olduğunu söylüyor. “Petit Paris” projesine gelince, Deniz projeye başlamak için sabırsızlanıyor, hatta konu üzerinde düşünmeye başlamış bile. Bu projeye mutalaka katılıp skeçlerden birinde rol almak istiyor.

Öğrenim ve keşif yerleri

Saint Benoît’da yer alan medyatek, öğrencilerin birbiriyle tanıştığı ve fikir alışverişi yaptığı bir mekan. Öğrenciler, orada araştırmalarını, ödevlerini yapabiliyor veya arkadaşlarıyla sakince fikir alışverişinde bulunabiliyorlar.

Özellikle öğrenciler tarafından beğenilen geniş okul bahçesinde ise, öğrenciler dinleniyor,  sohbet edebiliyor ve spor yapabiliyorlar. Ayrıca, öğretmenlerin bahçede bulunması öğrencilerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlıyor. Bahçenin tam anlamıyla bir dinlenme ve özgürlük yeri olduğunu söyleyebiliriz !

Öğrenciler, öğretmenleriyle iletişim ve köprü kurmakta zorluk yaşamıyorlar. İster proje hazırlamak için, ister herhangi bir konu hakkında konuşmak için, öğrenciler, öğretmenlerinin onları her zaman dinlemeye hazır olduğunu, daima yanlarında olduğunu iyi biliyorlar.

Spor konusuna gelince… Bu yaşlardaki öğrenciler için sporun önemini göz ardı edemeyiz. Mert, özellikle devasa boyuttaki spor salonunu beğeniyor. Beden eğitim öğretmenlerimiz, hazırlık seviyesindeki sporcu öğrencileri belirleyip okulun takımlarına dahil etmek için onları yavaş yavaş yönlendirmeye başlıyorlar.

Sanatsal çalışmalar da, diğer çalışmalar kadar değerli ve önemli. Öğrenciler, yarışmalara katılabileceklerini biliyorlar, sanatsal bir kültürün içinde harmanlanıyorlar. Okulda, öğrencilerin eserlerinin sergilendiği bir galeri bulunmakta. Öğrencilere kendilerini ifade etmeleri için fırsatlar tanınıyor.  Sanatın da bu yaştaki öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri için çok güzel bir araç olduğunu biliyor ve bu konuda onları yönlendiriyoruz.

X