Öğrencilerimizin evde kaldığı süre boyunca, klasik ders işleyişlerinin kesintisiz bir biçimde sürmesine imkan verecek şekilde çevrimiçi canlı derslere, uzaktan alıştırmalar ve ödevlerle hayata geçmiş oldu.
A- Bu etkinlikler için üç temel uygulama kullandık:
1. Google Meet 250 katılımcıya kadar canlı ders ve toplantı imkanı,
2. Moodle okulumuza ait belge paylaşım platformu,
3. Google Classroom belge paylaşım platformu (resim için aşağıdaki galeriye bakınız)
Öğretim etkinliklerinde öğrenci devamlılığının sağlanabilmesi dijital yoklama sistemi ile öğrencilerin ödev takiplerini rahat yapabilmeleri için dijital ödev defteri Bilgi-İşlem ve DAGK tarafından hayata geçirilmiştir.
Uzaktan öğretim çalışmaları notla değerlendirilmediği için, velilere öğrencilerimizin durumu hakkında geri bildirim verebilmek adına bazı ölçütler (derslere devam, katılım, vb.) saptanarak bunlarla ilgili formatif bir karne hazırlanmış ve velilerimize ulaştırılmıştır. Bu geri bildirim çalışmasıyla hedeflerimizi şu şekilde sıralayabiliriz: öğrenci ve velilere bilgi vermek, öğrencileri motive etmek, eğitim sürecinde bir ön değerlendirme yapmak.
Öğrencileri motive etmek ve onları psikolojik olarak desteklemek için #EvdeSB serisi oluşturuldu:
# HASHTAG |
İŞLEV |
İÇERİK |
YAPILAN İŞLER/DAVETLİLER |
#EvdeSBberaber |
Öğrenci ve velileri motive etmek | Psikologlarla görüşmeler |
|
#EvdeSBopera |
Öğrenci ve velileri neşelendirmek, moral vermek | İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin (İDOB) ünlü isimleri ile webinarlar |
|
#EvdeSBmüzik |
Öğrencilerin müzik yeteneklerini canlı tutmak | Öğrencilerin çektiği müzik videoları |
|
#EvdeSBspor |
Öğrenci ve velileri zihinde tutmak | Beden Eğitimi Öğretmenlerimizin hazırladığı haftalık spor egzersizleri | |
#EvdeSBsanat |
Öğrenci ve velileri motive etmek | Ünlü isimlerin kısa videoları | |
#EvdeSBkitap |
Öğrencilere kitap okuma arzusunu teşvik etmek | Okuma ile ilgili deyimler |
|
B- Geliştirilen tüm bu çalışmalarımızın 4 hedefi bulunmaktadır:
DİNLEMEK |
TEŞVİK ETMEK |
İLERLEMEK |
CANLANDIRMAK |
Öğrencilerin dileklerini ve endişelerini belirlemek | Motivasyonu sağlamak ve isteği artırmak | Öğrencilerin bağımsız bir biçimde çalışma yetilerini geliştirmek | Çeşitli ve yaratıcı etkinlikler gerçekleştirmek |
Beklentilerini anlamak | Çalışma alışkanlığı yaratmak | Öğrencilere, öğrenimlerinde sorumluluk yüklemek | Öğrencilerin becerilerini ve ilgilerini değerlendirmek |
Öğrencilerle ortak bir biçimde çözüm üretmek | Bir destek ve iyileştirme kanalı geliştirmek | Derslerde dijital destekleri çeşitlendirmek | Öğrencileri, öğrenimin içerisine dahil etmek ve bu alandaki ilgilerini artırmak |