İç sınavla 9. sınıfa yerleşme ile ilgili bilgilere BURADAN erişebilirsiniz.

Fransa : Kayaktaki Öğrencilerimizin İzlenimleri !

La Toussuire’de dil ve eğitim amaçlı gezi

Birkaç gündür öğrencilerimiz Fransa La Toussuire’deki dil ve eğitim amaçlı gezideler.
La Toussuire, Mont Blanc bölgesindeki kayak merkezlerinin "küçük bir incisidir". Kayağa adanmış küçük bir kasabadır !

La Toussuire kayak merkezi, Savoie bölgesinde Fransız Alpleri’nin en uzun vadisi olan Maurianne’da bulunmaktadır. 1750 metre yüksekliğinde, devasa bir alanda bulunan bu kayak merkezi, kar ve güneşi buluşturarak, 360 derecelik olağanüstü bir panorama sunmaktadır.
Peki, öğrencilerimiz bu merkez hakkında ne düşünüyorlar ?

İlk gün

İlk günümüzde erkenden kalkıp valizlerimizle birlikte heyecanlı bir şekilde yola çıktık. Bazılarımız Kadıköy’den kalkan servis otobüsüyle havalimanına gelirken bazılarımız ise kendileri gelmeyi tercih etti. Yaklaşık 3 saatlik bir uçuşun ardından bizi bekleyen otobüsle yola çıktık. Toplam yaklaşık 3 saatlik yolculuğun ardından yavaş yavaş kar görmeye başladık. Odalarımıza yerleştikten sonra bize uygun kayak malzemelerinin seçilmesi için tekrar aşağıda toplandık ve daha sonra birlikte yemek yedik. Yemeğin ardından, bir süre arkadaşlarımızla birlikte oturup sohbet edip oyun oynadık ve bu yorucu-eğlenceli günün sonunda uyumak için odalarımıza çekildik.Tara – Zeynep

İkinci gün

Bu sabah kaymaya başlayacağımız için çok ama çok heyecanlıydık. Kahvaltımızı edip kayak ekipmanlarımızı kuşanıp grup öğretmenlerimizi bekledik. Seviyelerimize göre ayrıldık ve artık kayma sırası gelmişti. Kar yumuşacıktı, hava da azıcık soğuk olmasına rağmen güzeldi… En son odalara dağıldığımızda üstümüzde bu uzun günün yorgunluğu vardı ama sonuç olarak çok eğlenmiştik. Akşamın ileri saatlerinde ise birlikte sohbet ettik ve yemeklerimizi yedik. Sonraki gün yine erkenden derse gideceğimiz için de artık yatma vaktimiz gelmişti, odalara dağıldık ve uyuduk.Başak – Sude

Üçüncü gün

“Bugün, erken kalkıp kayak öğretmenlerimizle buluşma noktasına gittik. Gruplarla birlikte farklı pistlerde kaydık; çok eğlenceliydi. Sabah, parlak bir güneş vardı, ama akşam kar yağmaya başladı. Şimdi ise, fırtına var. İyi ki, otele geldik. Bazı pistler donmuştu, ama yarın daha fazla kar yağacağını ve zeminin kaymaya daha uygun olacağını düşünüyoruz. Yani, bizim için daha kolay olacak.” Derin – Eda