Öğrencilerimiz Çanakkale’de…

Tarihimizin “Suskun Tanıkları” Şehitlerimize Minnettarız

11. sınıflardan 20 öğrenci ile 19-20 Nisan tarihlerinde şehitlerimize saygımızı göstermek üzere Çanakkale’yi ziyaret ettik.

19 Nisan Cuma

Sabah erken saatlerde okulumuzdan otobüsle Çanakkale’ye doğru yola çıktık.  Gelibolu yarımadasına varıldığında ilk durağımız  Bigalı köyü oldu. Burada, Atatürk’ün savaş sırasında 19.Tümen komutanı olarak oturduğu ev yer alıyor. Daha sonra tarihi yarımadada Anafartalar, Conk Bayırı  ve  şehitliklerimizi ziyaret ettik.

Çanakkale Savaşları tarihte “savaşın yenildiği yer” olarak geçer. Bu sözün günümüzde de geçerli olduğun inanıyoruz. Bunun göstergesi olarak Fransız mezarlığı, Lone Pine mezarlığı ve Anzac Koyu’na giderek, ”bu topraklarda yatan ve artık bizim evlatlarımız olan” genç Fransızları, Avusturalyalılar ve Yeni Zelandalıları, İngilizleri saygıyla andık.

Gezinin son durağı, Çanakkale Şehitleri abidesi oldu. Burada GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ve Çanakkale Şehitlerini bir kez daha  minnetle andık.

Çanakkale’ye geçmek için bindiğimiz arabalı vapurda 1953 yılında NATO Tatbikatından dönerken Nara Burnunda çarpışma sonucunda batan DUMLUPINAR Denizaltısında şehit olan 81 denizcimizin ve bütün ”Deniz Şehitlerimizin anısına Boğaz sularına karanfiller bıraktık.

Bu duygu dolu günün ardından otele döndüğümüzde yorgun ama mutluyduk.

20 Nisan Cumartesi

Sabah kahvaltının ardından, tarihsel ve kültürel büyük  değer taşıyan  Troya  antik kentine gittik. Pers Kralı Kserkes, Makedonya kralı Büyük İskender, Roma İmparatoru Hadrian ve büyük Mareşal, büyük entelektüel Fatih Sultan Mehmet gibi tarihin önemli simalarından sonra bu muazzam uygarlık merkezinden çok etkilendik.

Troya müzesini arkeolog Fecri Polat ile gezmek bize önemli bir vizyon kazandırdı. Değerli zamanını bizlere ayıran Fecri Bey’e sonsuz teşekkür ederiz.

Müzenin ardından, Çimenlik Kalesi ve Uluç Ali Reis Denizaltısı’nı ziyaret ettik. Ve İstanbul’a doğru geri dönüş yoluna geçtik.

Öğrencilerin İzlenimlerinden…

“Çanakkale gezisi hem eğlenip hem de öğrendiğimiz bir gezi oldu. Arkadaşlarımızla ve öğretmenlerimizle daha çok kaynaştığımızı hissettim. Yoğun geçen sınav döneminden sonra bir yandan ülkemizin tarihi ve coğrafyasıyla ilgili bilgilerimizi tazelerken, bir yandan da nefes alma fırsatımız oldu. Bu topraklar için verdiğimiz şehitleri ve yapılan fedakarlıkları daha yakından görmek hepimizi duygulandırdı.”

Defne B.

“Çanakkale Gezisi hepimiz için çok duygusal ve eğlenceli bir geziydi. Bu vatan uğruna canlarını feda etmiş bütün şehitleri anmak, tarihimizin en önemli savaşlarından birinin yaşandığı yerleri görmek bizi çok etkiledi. Troya Antik Kentinde ve müzesinde edindiğimiz bilgiler çok aydınlatıcıydı ve bölgenin tarihini öğrenmek şehitliklere yaptığımız gezileri daha da anlamlı kıldı. Benim en çok keyif aldığım zaman Deniz Müzesindeki denizaltıyı gezdiğimiz zamandı hem daha önce hiç denizaltı görmemiştim hem de o ortamın zorluklarını görmek bütün deniz şehitlerine ve askerlerine olan minnetimi arttırdı.”

Gümüş Deniz C.

“Çanakkale gezisi benim için birçok anlamda çok güzeldi. Deniz şehitlerimiz için karanfil atmak bence çok özel bir deneyimdi. Truva Müzesini bir arkeologla gezmek geziyi önemli ve farklı kılan anlardan bir tanesiydi. Bölgede birikmiş bilgileri çok özel ve bilgili insanlardan almak benim için çok değerliydi.”

Dilay E.

“Ben Çanakkale’yi küçüklüğümde ziyaret etme şansına erişmiştim, lakin bu yaşta, bu olgunluk ve bu gelişmiş aklımla gezdiğimiz yerlerin her birinin atmosferi beni ayrı ayrı çok derinden etkiledi
ve sarstı. Tarih derslerinde öğrenmiş olduğumuz kendi tarihimizi böyle gerçekçi bir şekilde
görebilmek hem ürperticiydi hem de olağanüstü.”

Irmak H.

“Çanakkale gezimiz hem çok eğlenceli hem de duygusaldı. Gelibolu yarımadasında şehitlikleri ziyaret ettik. Anzak gününe yakın bir tarihte oradaydık ve Anzak mezarlıklarına da gitme şansımız oldu. Ayrıca Deniz Müzesinde eski bir denizaltımızın içine girmek de bizim için çok farklı bir deneyim oldu.”