Hazırlık Sınıflarında Disiplinler Arası Proje

« Bir ekosistemi keşfetmek : Orman »

Saint Benoît Lisesi, Fransızca Fen eğitimi üzerine uyarlanmış bir eğitim ve didaktik bir araştırma ile Hazırlık sınıfından itibaren öğrencilerinin Fen öğrenimini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli metotlar sunmaktadır.

Pedagojik kapsamdaki bu yenilikçi proje, öğrencilerin gözlemi, ifadeyi ve sentezi bir araya getirerek gerçek bir bilimsel, entelektüel etkinlik yaratmalarına özgü bir projedir.

Hazırlık sınıfları üç grup halinde Yıldız Parkı’na gittiler… Acaba neden ?

Fen ve Fransızca öğretmenlerinin eşliğinde düzenlenen, “Bir ekosistemi keşfetmek : Orman” adlı, beş duyumuzla ve ekosistemle ilgili pedagojik projemiz.
Hazırlık sınıfı öğrencilerimize yönelik olan bu proje tamamen ders zamanları içinde ve dersleriyle ilintili olarak yapılmaktadır.

“Doğa ile iç içe” bir eğitim projesi :

İki öğretmenin eşliğinde gerçekleşecek olan “Ekosistemi keşfetmek : Orman” adlı projemiz üç atölyeden oluşacaktır :
Atölye 1 : Doğal çevrenin “bileşenleri”
Atölye 2 : Bitki türleri ve mantarlar
Atölye 3 : İnsan faaliyetleri ve çevre dostluğu

Fransızca / Fen derslerini ilişkilendiren bu disiplinler arası projenin pedagojik amaçları :

Fransızca Zümresi Fen Zümresi
– Adlandırmak. Göstermek. Nitelendirmek.
– Bir manzarayı, bir ekosistemi, bir canlıyı betimlemek ve nitelendirmek.
– Sıfat kullanmak (yer, birleştirme, niteleme, beş duyu ve hisler üzerine sıfatlar, renk sıfatları).
– Not almak.
– Bir ekosistemi ve canlılar arasındaki etkileşimi belirlemek.
– Doğal çevreye ait özel terimleri kullanmak. Bir canlının kriterlerini betimlemek (bitki, hayvan).
– Yazılı bir rapor yapmak.

X