Dördüncü Matematik Haftasında Büyük Başarı!

Okulumuz, Tales Müzesi'ne, 40 atölyeye ve birçok etkinliğe ev sahipliği yapıyor

Saint Benoît Lisesi olarak, hedefimiz, öğrencilerimizin proje geliştirmelerini ve bu projelerin odağında yer almalarını sağlamaktır.
Bu yıl, dördüncüsünü düzenlediğimiz Matematik Haftası, hedefimizi destekler nitelikteydi. Matematik Haftası'nda, öğrencilerimiz matematikten yola çıkarak projeler geliştirip onları velilerine ve arkadaşlarına sunmaktan büyük keyif aldılar. Öğrencilerimizin yoğun çalışmaları sonucu gerçekleştirdiği etkinlik büyük ses getirdi!
Öğrencilerimiz, matematiksel kavramlara başvurarak somut bir şekilde gerçek bir eğitim süreci yaşadılar. Evet, tüm bu süreçler de, okulumuzdaki Fen Öğretimine Verilen Önem Politikamızı nasıl geliştirdiğimizi güzel bir şekilde özetliyor.

Aydın Tales Matematik Müzesi Saint Benoît’da

Saint Benoît Lisesi, 40 atölyeden oluşan Aydın Tales Matematik Müzesi’ne ev sahipliği yaparak öğrencilerini ilginç bir deneyim yaşattı. Müze öğretmenleri, öğrencilere matematiksel kavramların ispatlarının yapıldığı istasyonları sırayla gezdirerek teorik kavramları oyun ve animasyon şeklinde anlatıp onların teoremleri ve uygulamalarını anlamalarını sağladı.

Okulumuz, matematiksel problemleri somut bir şekilde ele alan ve matematik teorilerini mantıklı ve eğlenceli bir şekilde anlamayı sağlayan meşhur Aydın Tales müzesine ev sahipliği yaparak bir yeniliğe imza atmış oldu.

Üç gün boyunca, Hazırlık, Lise 1 ve Lise 2 seviyesindeki tüm öğrenciler, bu sergiyi gezme ve sunulan etkinliklere katılma şansı yakaladılar. Etkinlik, matematiksel gösterilere yoğun ilgi gösteren öğrencilerimiz için güzel bir deneyim oldu.

Programda Sihir ve Kart Oyunlarına da Yer Verildi

Evet, programımızda sürprizler bitmiyordu…

Öğrencilerimize her gün matematik ile ilgili eğlenceli etkinlikler de sunuldu. Bu etkinliklerden biri ise, sihirli iskambil gösterileri içeren videolar oldu. Öğrencilerimiz, videodaki oyunlara büyük ilgi göstererek matematik problemleri çözmeye çalıştı.

Bu süreçte öğrenciler, gözlem, analiz ve mantık yürütme becerilerine başvurdular… Tabii, sihirli iskambil oyunlarını çözebilmek için dikkatli de olmak gerekiyor… Genç matematikçilerimiz, oyunlardaki gizemi mantık ve çıkarma yapma yeteneklerini eğlenceli bir şekilde kullanarak çözdü.

Öğrencilerin Açılış Sergisi

Matematik Haftası’nın en önemli anı, kuşkusuz öğrencilerin 14 Mayıs Salı günü için düzenlediği sergi açılışı oldu. Açılışta Matematik Haftası boyunca yapılan yarışmalarla ilgili ödüller de dağıtıldı.

– En iyi geometrik resim, Hazırlık ve Lise 1 sınıf öğrencileri

– Kangourou yarışmasında en iyi sonuç, Lise 2 öğrencileri

– Efsanevi Matematik Bilgi Yarışması’nın birincisi.

Tales müzesi öğretmenlerinden eğitim alan Lise 2 öğrencilerimiz, sergi açılışına gelen velilerimize bazı istasyonlarda bulunan etkinlikleri matematiksel kavramlara başvurarak anlattı.

Şirince Köyüne Sanal Tur – Teknoloji ve Matematik

Velilere, büyük ekranda Şirince Matematik Köyüne yapılan gezinin sanal turu da gösterildi. Sanal Tur, 2018 Kasım ayında Ali Nesin Matematik Köyüne düzenlenen matematik gezisini aktardı.
BURAYA TIKLAYINIZ.

Etkinlikte Kodlama ve Programlama

Proje kapsamında, Lise 3’ün istekli öğrencileri, oyun teorilerinde uygulanan Yapay Zekanın ilkelerini ve algoritmalarını keşfedip telefon ve bilgisayar uygulamaları için gerekli unsurları öğrendiler.

Buradan yola çıkarak, öğrenciler, Ekonomi alanında Nobel Ödülü’nü kazanan John Nash’ın icaat ettiği Hex oyunu ile ilgili projelerini sundular.

Etkinlikte, sunulan başka projeler de vardı!

Lise 1 ve Lise 2 öğrencilerimiz, Java ve NetBeans adlı platformu kullanarak dijital bir hesap makinesinin programlaması üzerinde çalıştılar. Satranç Kulüp Öğrencileri ise öğrencinin makineye karşı oynadığı bir satranç oyunu geliştirmek için IntellijIEA (Yapay Zeka) platformunu kullandılar.

Gelecek yıl yepyeni süprizlerle Matematik Haftasında
görüşmek üzere!

X