ABD – Niagara Lewiston-Porter Lisesi ile Değişim Programı: Son Günlerimiz…

Lewiston-Porter Lisesi’nden izlenimler

Niagara bölgesindeki Lewiston-Porter Lisesi’nde olan öğrencilerimiz bizlerle izlenimlerini paylaşıyorlar!

25 Nisan 2017

Bugün bizim için çok hüzünlüydü çünkü arkadaşlarımızdan bu sabah erkenden ayrıldık. Arkadaşlarımızla tanışalı daha bir hafta oldu ama sanki yıllardır tanışıyormuş gibiydi. Hoşçakalın dostlar ! Çok hüzünlü olarak son kez sarı otobüsümüze binip havaalanı için yola koyulduk.
Şimdi sıra New York’u görmeye geldi. Bir saatlik uçuştan sonra JFK havalimanına vardık. Oradan da otelimize gitmek üzere bir otobüs bizi aldı. New York , New York işte geldik! Otele yerleşir yerleşmez de meşhur Times Meydan’ına gittik. New York’un belki de ünlü yeri olan bu bölgede binaların üzerinde büyük ekranlar ve reklam panoları var. Ne müthiş bir yerdi burası !

26 Nisan 2017

Bugün programımızda olan New York’un ünlü müzelerinden Metropolitan Museum of Art ve American Museum of Natural History’yi ziyaret ettik. Manhattan’ın tam ortasında yer alan Central Park’ın sağ ve sol yakasında yer alan bu müzelere ünlü New York metrosuyla gittik. İnanılmaz büyük bir binası olan müzeye girer girmez çok büyük bir giriş bizi bekliyordu. Müze her türlü geçmiş dönemlere ait tablolar, heykeller ve çeşitli eserler barındırmaktadır.
Çok etkilendiğimiz bu müzeden ayrıldıktan sıra diğer müze vardı. Bunun için Central Park’ın içinden geçmemiz gerekiyordu. Şehrin kendi gibi park da çok büyüktü ve görecek çok şey vardı. Sonunda American Museum of Natural History’ye vardık. Kıtalara göre doğal ve kültürel dünya mirasımızı sergileyen bu müze de inanılmazdı.

27 Nisan 2017

Bugün ise hemen otelimizin yanında bulunan Empire State binasıyla başladı günümüz. New York’un en yüksek binalarından olan bu muhteşem binanın 86. katından tüm şehri görmek mümkündü.
Oradan ayrıldıktan sonraysa Manhattan yarımadasını görebileceğimiz tekne turuna sıra geldi. Tüm yarımadayı denizden görme imkânı sunan bu tekne gezintisi sırasında birden bire çok ünlü ve müthiş bir bayana rastladık; New York limanının girişinde bulunan Özgürlük Heykeli! Bu muhteşem eseri filmlerden biliyorduk ancak kendisini canlı olarak görmek bizi çok heyecanlandırdı.
Tekne tekrar karaya yanaştığında çok yakınımızda bulunan Times Meydanına ve unlu 34. Sokağa tekrar gitme imkânımız oldu.

28 Nisan 2017

Bugün bu olağanüstü şehirde ve Amerika’daki son günümüzdü. Çok ünlü diğer bir müzesi olan Guggenheim Müzesi için tekrar yola koyulduk. Mimarisiyle ünlü, dünyanın bir çok büyük şehrinde bulunan bu müzede klasik ve çağdaş sanat eserleri bulunmaktadır. Müzeden çıktıktan sonra Central Park’ın içinden geçerek bu sefer şehrin diğer ünlü bir bölgesi olan Columbus Circle’a geldik. Kristof Kolomb’un heykeli olan bu meydanın etrafında Times Warner binası ve unlu mağazalar bulunmakta ve şehrin en nezih bölgelerinden birinde yer almaktadır.
Ne yazık ki artık maceramızın sonuna gelmiştik.

Hoşça kal New York, hoşça kalın arkadaşlar !