Hazırlık Sınıfları kontenjanımız dolmuştur. 21 Ağustos tarihinde başlayacak Nakil Döneminde kontenjan açılması durumunda sitemizden duyuru yapılacaktır. Bilgi için 0533 810 57 81 numaralı telefondan Suzi Hanım ile konuşabilirsiniz.

212 Photography Istanbul ile İşbirliğimiz

"Floral Düşler" sergisine ev sahipliği yaptık

Saint Benoît Kilisesi, yıllar sonra 212 Photography Istanbul kapsamında Floral Düşler sergisi için 6-16 Ekim 2022 tarihlerinde kapılarını halka açtı ve çağdaş yaratıcılığın büyük isimlerini ilk kez ağırladı. İş birliğimiz kapsamında öğrenciler festivaldeki atölyelerde fotoğraf sanatı ile ilgili farklı alanları keşfederken sadece Saint Benoît öğrencilerine özel akademisyen Burcu Böcekler ile Beyoğlu’nda tarihi apartmanların hikayelerinin ve mimarisinin anlatıldığı “Gezici Apartman Atölyesi” ne katıldılar. Sanat tarihi dersini seçen son sınıf öğrencileri festival ekibinin anlatımıyla sergiyi deneyimlerken kilisenin tarihini de okulumuzun tercümanından dinlediler. 

Okulumuzun sergi koordinatörünün kaleme aldığı makaleden:  

Okulun güvenliğini geçtikten sonra merdivenleri çıkarak pembe tuğlalı peristile ve mahzen girişine varılıyor ve solda ağır metal kapıyı fark ediyorsunuz. İçerde mumlardan yayılan bir çiçek kokusu ve kısa süre sonra retinanın 1428 yılında inşa edilen bu kilisenin ortam karanlığına uyum sağlaması… Artık ziyaret başlayabilir.

Bu beşinci edisyon için çiçekli ve gizemli bir atmosferde bir sanatçı seçkisi sunuldu. Gelenler Emma Summerton’ın ışıltılı fotoğraflarını, Jennifer Steinkamp’ın video enstalasyonunu, Yunus Karma’nın çiçek heykelini veya Barış Ergün’ün pop-up performansını keşfetti. Festivalin çağdaş yaratıcılığın diğer yönlerini keşfetmeye imkan veren 15 eşsiz mekan listesine katılan bu büyüleyici alanda, meraklı insanlardan oluşan şaşırtıcı ve heterojen bir kalabalık vardı. 

Sanatçılar Hakkında: 

Emma Summerton kariyerinin en başında çiçeklerle bir otoportre yaptı. “Bu portre bir aşk hikayesinin başlangıcına adanmış bir dizi fotoğrafın parçasıydı. Bu yüzden benim için çok şey ifade ediyor” diyor.

Yirmi yıl sonra, Avustralyalı sanatçı en popüler moda fotoğrafçılarından biri haline geldi. Sanatçı, Jo Malone London’ın ‘Spring Artists’ serisi için doğa ve romantizm üzerine gerçeküstü ve eğlenceli bir çalışma yarattı. Pandemi sırasında çiçek arayışından bahsederken, biraz daha vahşi ve ilginç çiçekler yetiştiren bir çiçekçi duyduğunu söylüyor. Emma Summerton da yaşadığı Londra’daki Hampstead sokaklarında yabani çiçek toplamaktan hoşlanıyor: “Postanenin yanında yetişen küçük sarı gelincikler var. Yani evet, sokaktan çiçek topladım.” Ancak bazıları koparılamayacak kadar değerliydi: “Betondaki bir çatlakta büyüyen bir gelincik vardı. Kendimi onu almaya ikna edemedim. Bana öyle geldi ki, o yerde yaşamak için o kadar çok çalışmıştı ki, bunu çok şiirsel buldum. Kontrolün doğada olduğu gerçeğine geri dönüyoruz.”

Dışarıdan görülemeyen, ancak dini anıtın merkezinde, Borusan Contemporary tarafından cömertçe ödünç verilen, Jennifer Steinkamp’ın “Daisy chain-Papatya Zinciri” (2004) başlıklı sessiz video enstalasyonu yer alıyor. Amerikalı sanatçı, mimari alan, hareket ve algı hakkındaki fikirleri keşfetmek için video ve yeni medya ile çalışıyor. Işıkların kilisenin kalbi üzerindeki mermer kemer üzerindeki yansıması, hareket eden çiçeklerin etkisini, sanki binanın içinden sanal bir meltem esiyormuş gibi genişletiyor.

Günah çıkarma kabininin yanında, Yunus Karma’nın iç içe geçmiş sarı çiçeklerden oluşan bir heykeli yer alıyor. Ünlü Magnum fotoğrafçısı Martin Parr tarafından fotoğraflanan bu kendi kendini yetiştirmiş Türk sanatçı, Türkiye’de sergi açan ilk çiçek sanatçısı olarak tanınıyor. Yakın tarihli bir sergisinde, atık ve sıfır atık konusunda farkındalık yaratmak için İstanbul’un yeni havalimanı inşaatından çıkan atıklarla ve sürdürülebilir çiçeklerle enstalasyonlar tasarladı.

12 Ekim Çarşamba günü kilise; pembeler, maviler ve morlardan oluşan gerçeküstü bir ışıkla yıkandı. Bu, Türk sanatçı Barış Ergün’ün pop-up performansının fark edilen başlangıcı. Tamamen farklı bir atmosferde, ancak bu dini anıtın mimari formlarını kucaklayan ışık ve ses dalgaları, özellikle alıcı bir izleyici kitlesinin önünde yayıldı.

Bu keyifli iş birliği için 212 Photography İstanbul ekibine ve atölye çalışması için Burcu Böcekler’e teşekkür ederiz. 

212 Photography İstanbul, İBB Kültür Daire Başkanlığı ve İBB iştirak şirketlerinden Kültür AŞ iş birliği ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın katkılarıyla düzenlenmektedir.

X