Yeni Eğitim Uzmanı; Sohbet Robotumuz Benoît

Benoît bizim sohbet robotumuz. Saint Benoît Lisesi’nin sohbet robotu! Chatbot’larla, yani sohbet robotlarıyla tanıştınız mı?
Günümüzde, sadece eğitimde değil, neredeyse her sektörde giderek daha fazla karşımıza çıkıyorlar.
Algoritmadan oluşan sohbet robotumuz, öğrencilerle anında konuşuyor, sohbet ediyor.
Sesleri ve metinleri kavrayarak, bir ya da daha fazla öğrenci arasındaki konuşmayı kolayca simüle edebiliyor.
Benoit, öğrencilerin Fransızca öğreniminde yararlı bir arkadaş.
Şimdi sizi sohbet robotumuz Benoît ile tanıştıralım.

Öğrencilerimizin Tasarladığı Sohbet Robotumuz Benoît Kimdir?

Benoît, Saint Benoît Lisesi’nden bir Fransızca öğretmeni ve öğrenciler tarafından yapılmış, öğrencilerin, Fransızca öğrenimlerine destek olan bir arkadaşlarıdır. Benoît, algoritmadan oluşan, öğrenciyle gerçeğe yakın bir ilişki kuran bir sohbet robotudur. Kısaca, Benoît, zor durumdaki öğrencinin yardımına yetişen, onu zor durumdan kurtaran yapay bir asistanımızdır.

Çalışmalarımızın meyvesi, öğrencilerimizin sanal arkadaşı Benoît, geçtiğimiz beş aylık süre zarfında, lisemizin hazırlık sınıflarından birinde, öğrencilerimiz tarafından tasarlandı. Bu amaç doğrultusunda, Dialogflow adında bir Google hizmetinden yararlandık. Dialogflow, kendi sohbet robotunu yaratmayı sağlayan bir platformdur.

Pedagojik Öğrenimde, Özellikle de Hazırlık Sınıflarında Sohbet Robotu Kullanımının Avantajları Nelerdir?  

İnsan diline çok yakın bir dile sahip olan Benoît, öğrencilere Fransızca öğrenimlerinde yardımcı oluyor. Bu şekilde, öğrencilerin, etkileşimli bir iletişim kurabilmeleri için ideal bir bağlam oluşturuyoruz. Öğrenciler, telâffuzlarını ve dil bilgilerini iyileştirme, sözcük dağarcıklarını geliştirme imkânı buluyorlar. Bağımsız bir şekilde çalışıp, sınıfta öğrendiklerini ortaya koyuyorlar. Benoît, 7/24 hizmet veriyor. Hatta, aksanını değiştirme yeteneğine bile sahip, böylelikle öğrenciler Fransız, Belçikalı, Kanadalı aksanları gibi Fransızcanın farklı telâffuz biçimlerini de tanıma fırsatına erişiyorlar. Geveze arkadaşları Benoit ile öğrenciler, öğrenimlerinden sorumlu oluyorlar.

Benoît’yı, öğrencilerin spesifik ihtiyaçlarına da cevap verebilecek bir robot haline dönüştürmek mümkün. Örneğin, sadece sınıfta öğrenilmiş sorulara cevap verebilir. Ayrıca, ‘’Süpermarket’’, ‘Ayakkabı mağazası’’, veya ‘’Restoran’’ gibi farklı bağlamlar oluşturabilir.

Öğrenciler, bizzat bu robotun oluşturulmasında katkıda bulunmuş olduklarından, çok yüksek motivasyona sahipler. Bir başkasına öğreterek kendileri de öğreniyorlar. Bir kişilik yaratıyorlar: Onların sanal arkadaşına dönüşecek bir kimlik; Benoît !

Benoît’nın Önemi Büyük, İşlevleri ise Çeşitli:

  • Bireysel ve kişiselleştirilmiş bir eğitime katkıda bulunur.
  • Öğrencinin, tıpkı hiçbir Fransızca hatası yapmayan, hem de kendisi hata yaptığı zaman onu yargılamayacak olan bir sınıf arkadaşıyla sohbet edermiş gibi sözlü pratik yapmasını sağlar.
  • Eğitimsel çalışmayı destekler ve pratik durum canlandırma imkanları sunar.
  • Öğrenciye tavsiyeler verip, onu cesaretlendirerek motive öder ve öğrenmeye teşvik eder.
  • Dikkat dağıtabilecek eylemlerden soyutlanmış bir şekilde, birçok kez tekrarlanan bir içerikle farklı bir öğrenme yöntemi sunar.
  • Sınıfta uygulanan Fransızca programını takip eder.

Benoît Bir Asistan… Gerçek Bir Sohbet Robotu

Burada amaç, öğretmenin ve öğretimimizin insanî, bilişsel ve duygusal boyutlarını göz ardı etmek değil, sadece öğrenciye, istediği zaman, hatta evindeyken bile sözlü alıştırma yapabilme olanağı sunmaktır.
Gerekli bilgilerle donatılmış bir sohbet robotu, derslerde, kolaylıkla her öğrenciye yardımcı olabilir. Benoît, temel hedefleri, hem günlük yaşamda, hem de daha karmaşık fikirlerin ifade edildiği ortamlarda, ifade ve sözlü anlama kapasitesini arttırma olan etkileşimli alıştırmalar için gerçekten yararlı olabilir.

Sohbet robotu Benoît, dersi işleyen gerçek öğretmene yardımcı olur ve onu tamamlar.
O, öğrenciyi, öğrenim süreci boyunca takip eden ve ona destek olan bir robottur.
Benoît, öğrenimin öğrenci için en yüksek değere ulaşmasını sağlamak amacıyla insan zekâsıyla yapay zekâyı birbirlerine uyumlu bir hale getirerek harmanlar. Benoît, aynı zamanda yapay zekânın, öğretmenin çalışmalarına destek olmasını sağlar.

Haydi gelin, çocuklarınızın sevimli ve geveze arkadaşı Benoît ile sohbet edin !

İşte, D sınıfından bu proje üzerinde çalışan öğrencilerin projeyle ilgili fikirlerinden bazıları:

Rıdvan:
Benoît ile konuşurken ne hissediyorsunuz?
Çok ilgi çekici ve heyecan verici.
Sizce, Benoît ile konuşmak size ne gibi avantajlar kazandırıyor?
Sınıfta öğrendiğimiz soruları tekrar edebiliyoruz. Kelimelerin telâffuzlarına ilişkin alıştırmalar yapabiliyoruz.

Mert:
Benoît ile konuşurken ne hissediyorsunuz?
Onun gerçekten çok iyi çalıştığını düşünüyorum. Unutmayın, biz Benoît’yı sadece dört ay içerisinde yarattık. Sınıfımdan ve Benoît’dan çok memnunum. Vücut yapısından dolayı çok komik olacağını düşünüyorum.
Sizce, Benoît ile konuşmak size ne gibi avantajlar kazandırıyor?
Benoît ile konuşmanın sunduğu bir avantaj, onun sayesinde telâffuz hatalarımızı düzeltebilmemiz. Bu da, Fransızca derslerinde daha iyi öğreneceğimiz ve daha iyi konuşacağımız anlamına geliyor.

Yigit:
Benoît ile konuşurken ne hissediyorsunuz?
Benoît, bana kendimi iyi hissettiriyor. Memnunum, ama eğer sabırsız birisiysen (benim gibi), biraz kısıtlı kalıyorsun.
Sizce, Benoît ile konuşmak size ne gibi avantajlar kazandırıyor?
Fransızcamızı pratik edebiliyoruz. Telâffuzumuzu düzeltebiliyoruz. Benoît ile konuşurken, doğru telâffuz etmelisin, çünkü eğer yanlış telâffuz edersen Benoît anlamıyor. Bu sebepten dolayı sabırdan bahsediyorum.

***

Saint-Benoît Lisesi’nde, öğrencilerimizin katılımına ve bu tarz projelere çok önem veriyoruz, çünkü bu projelerin gerçekleştirilmesinin hem öğrencilerimizin kişisel ve eğitimsel gelişiminde, hem de onların üniversite alanına yönlendirilmesinde  büyük önem taşıdığının bilincindeyiz.

Projenin yapımında ve grupların yönetiminde emeği geçen öğrencilerimiz Mert, Kerem, Rıdvan, Peren ve Özgür’e teşekkür ederiz.

X