Saint-Michel Dağı, Carnac Ve Hoşça Kal Fransa !

"Efsaneler ve Efsanevi Yerler"

Saint-Michel Dağı ve Carnac’ı ziyaret ettikten sonra öğrencilerimizin Vannes’a ve Fransa’daki arkadaşlarına veda etme vakti geldi...
İzlenimlerini keşfedin !

▪ 2 Nisan – Mont Saint-Michel’e Gezi :

Bugün 8.yy’da inşa edilmiş olan manastırı ziyaret etmek için Mont Saint-Michel’e gittik. Yolculuk 2 saat sürdü. Otobüsten inerken uzaktan adayı gördük. En tepeye çıkmak için acele ediyordum. Fakat bu hiç kolay değildi. Tepeye ulaşmak için çok fazla basamak çıkmak gerekiyordu. Biraz yorucuydu. Manastır gerçekten çok büyük ve çok güzeldi. Ve en tepeden müthiş güzel bir manzaraya sahipti. Birkaç fotoğraf çektikten sonra manastırın içine girdik.
Manastırı gezdikten sonra yemek yemek ve alışveriş yapmak için biraz zamanımız oldu. Hatıralık eşyalar satın aldık.

Saat 5’te Vannes’a dönmek için yola koyulduk çünkü akşam yemeği için arkadaşlarımızla sözleşmiştik. Saat 7’de “A l’aise breizh” isminde bir restorana yemeğe gittik. Arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle ördek ve tatlı olarak elmalı turta yedik. Yemekten ayrılmadan önce. Bay Sébastien pazartesi günü katıldığımız yön bulma oyununun kazananını açıkladı. Birincilik Deniz, Kınar ve İpek’e gitti. Herbiri hediyelerini aldı. Daha sonra, evlerinde misafir olarak kaldığımız ailelerin bizi gelip almalarına kadar liman yakınında biraz oyalandık. Bugünün gezimizin en güzel günü olduğunu düşünüyorum.

Su

▪ 3 avril – Bir Gazete Oluşturma ve Carnac Ziyareti :

Bugün günümüz Bay Gildas ve Bay Sébastien tarafından hazırlanmış olan bir eğitim faaliyeti ile başladı. Bu faaliyeti gerçekleştirmek üzere hep beraber CDI (Bilgi ve Araştırma Merkezi)’ye gittik. Daha sonra, 4’er kişiden meydana gelen gruplar oluşturduk, bu gruplarda herkes evinde kendini misafir eden öğrenci ile beraberdi. Faaliyetin amacı konusu iki ülke arasındaki benzerlikler ve farklılıklar olan bir gazete oluşturmaktı. Ele alınan konular arasında ergenlik çağındaki gençler, eğitim sistemi, müzik, spor, öğretmenler,… vardı. Her grup bir konu seçti ve ya o konu hakkında bir makale yazdı ya da yine o konu hakkında röportaj yaptı.
Saat 9.30’da bir ara verdik ve getirdiğimiz Türk spesiyalitelerini Saint-Paul Lisesi öğrencilerine ikram ettik (baklava, lokum, şamfıstığı vb…)

Türk spesiyalitelerini tadına baktıktan sonra CDI’ye geri döndük ve her grup gazete için hazırlamış olduğu sunumu tanıttı. Eğlenceli olduğu kadar eğitici bir faaliyetti. Biz Fransız kültürü hakkında birçok şey öğrendik, arkadaşlarımız da Türk kültürü hakkında bir sürü bilgiye sahip oldu. Arkadaşlarımız İstanbul’a geldiklerinde beraberlerinde bu fransızca-türkçe gezeteyi getirecekler.
Öğleden sonra düzgün sıralı mezar taşlarını görmek için Carnac bölgesi’ne gittik. Rehberimiz bize bölge hakkında bilgi verip bu neolitik döneme ait örenyeri ile ilgili efsaneler anlattı. Harika fakat biraz gizemliydi.
Diğerleri gibi unutulmaz bir gün geçirdik !

Seren – Selin – Berfu

▪ 4 avril – Hoşça kal Vannes !

Lara Yıldızhan : Birçok şey öğrendim : ilk olarak, bu gezi sayesinde, Vannes’da artık bir ailem olduğunu biliyorum. Daha sonra, çok nazik insanlarla karşılaştım. Daha önceden tanımadığım bir ailenin yanında kaldım fakat onları çok sevdim. Öyle muhteşem bir hafta geçirdim ki Türkiye’ye geri dönmek istemedim.

Klodya Yağsızoğlu : Birçok yeni kelime öğrendik, fransız arkadaşlarımız sayesinde fransızcamızı geliştirdik. Vannes hakkında birçok şey öğrendik. Herşey çok güzeldi. Arkadaşlarımızı İstanbul’da görmek için acele ediyoruz. Herkese teşekkürler.