İlk “Dijital Bahar”ın Büyük Başarısı !

Yeni bir eğitim anlayışı etrafında buluştuk...

Saint Benoît Lisesi’nin ev sahipliği yaptığı « Dijital Bahar » düzenlendiği daha ilk yıl büyük bir başarıya ulaştı.
Üniversiteler, liseler ve ilkokullardan gelen 300’e yakın katılımcı-eğitmen her gün 3 farklı mekanda gerçekleştirilen 40’dan fazla atölye çalışmasına katıldılar. 3 alanda öğrenmek ve farkındalığı arttırmak üzere hazır bulundular : zihin haritaları, ters-yüz sınıf modeli ve sınıf içi eğitimde Prezi.

« Dijital Bahar », Cezayir, Almanya, Fransa, Libya, Romanya ve Türkiye olmak üzere 6 farklı ülkeden gelen katılımcılarla daha ilk yıldan uluslararası bir boyut kazandı.
Açılış töreninde, Fransa Büyükelçiliği’nden iki temsilci katılımlarıyla bizleri onurlandırdılar : Türkiye Fransız Kültür Merkezi Müdürü Sayın Olivier Ramadour ve Sayın Hervé Guillou.
Sayın Olivier Ramadour, yaptığı konuşmada, dijital uygulamaların 21.yüzyıl eğitiminde ne derece etkili olduğunu ve buna bağlı olarak değişen eğitim politikalarının altını çizdi.
CIEP (Uluslararası pedagojik eğitim merkezi)’ nden Sayın David Cordina, konferansında, kısaca eğitim ve öğretim alanında değişik dijital yeniliklerden ve özellikle dil eğitiminde, çift dil bölümlerini zenginleştiren bu yöntemlerden bahsetti.
DGESCO’dan Sayın François Muller vermiş olduğu konferans da, iki sorunun cevabını bulmaya yönelikti : « Dijitalin bütün uygulamalarıyla eğitim dünyasına adım atması, yaklaşan bir tsunami’ye mi benziyor ? Toplumun ve toplumsal alışkanlıkların oldukça değiştiği bu son on yıl içerisinde, okullar ve öğretmenler ders içeriklerini, programları, düzenlemeleri, günlük faaliyetleri ve mesleki değerleri etkileyen bilgisayar programlarını güncelleştirmek durumundalar mı ? »
Katılımcılar 3 farklı alanda (dil, fen ve disiplinler arası) değişik konularda kendilerine sunulan atölye çalışmalarına katılma şansına sahip oldular :▪ Moodle uzaktan eğitim platformunun farklı derslerde kullanımı,
▪ Google Drive kullanarak ortak yazım oluşturma,
▪ dijital okul çantası,
▪ GeoGebra,
▪ Interaktif Dijital Tahta,
▪ Prezi,
▪ ders amaçlı hazırlanmış videolar ve ters-yüz sınıf modeli,
▪ Çeşitli yazılımlar…
Türkiye’de bulunan ilkokul, lise, üniversite, Fransız Kültür Merkezi gibi farklı eğitim kurumlarından ve diğer ülkelerden gelen katılımcılarla, ilköğretim, orta öğretim ve üniversite düzeyinde dijital uygulamaların eğitim alanında kullanılmasının ne derece önemli olduğunu kanıtlayan bir pedagojik buluşma gerçekleşti.
Kapanış töreninde ise proje ortağımız Microsoft’un katkılarıyla 3 katılımcımız kura ile birer tablet bilgisayara sahip olup, bu sürpriz hediye ile mutlu bir şekilde evlerine döndüler.

Fotoğraflarla ve #numistanbul hashtagiyle etkinliğin takibi.

X