Hümanist, Çevreci Bir Eğitimin Hizmetinde Farklılıklara Açık Kulüpler

Saint Benoît Lisesi : Hümanist bir Eğitim Öğretim Kurumu

Öğrencilerimize sunulan 50 farklı kulüp imkanı ! Öğrencilerimiz, yeteneklerini öne çıkarmalarını sağlayan birçok kulüp arasından istediklerini seçebiliyorlar. Bu kulüpler aynı zamanda okulun hümanist ve çevre dostu yaşam projesine de katkı sağlıyorlar.

Veliler, bir okulu seçerken yalnızca öğretim kalitesine değil aynı zamanda verilen eğitime de bakarlar. Saint Benoît Lisesi’nde öğrencilere, gelecekteki sosyal ve profesyonel hayatlarında sorumluluk sahibi olmaları, kendi eğitimlerinde aktif rol almaları ve çevrelerine karşı duyarlı olmaları için bir takım değerler verilmektedir. Bu kulüpler sayesinde, farklı sınıflardaki öğrenciler aynı ilgi alanı çevresinde bir araya gelerek interaktif bir ortamda kaynaşma imkanı buluyorlar.

Bireysel ve profesyonel bir proje inşa etmek : Sorumluluk sahibi ve özerk öğrenciler

Saint Benoît Lisesi eğitim kadrosunun amaçlarından biri de öğrencilerin sorumluluk sahibi ve özerk bireyler olmalarını sağlamaktır. Bireysel ve profesyonel geleceklerini inşa etmeleri için gerekli imkanlar sunulur ve öğrencilerin şimdinin gençleri, 21. yüzyılın yetişkinleri olarak vatandaşlık görevlerini düzgün bir şekilde yerine getirmeleri sağlanır.

Kulüplerin katkıları nelerdir ?

— Lisemizde dört yıldır Fen derslerine önem veren bir eğitim anlayışı yürütülmektedir. Bu alanda Robotik ve Yenilenebilir Enerji Kulübü ve Bilim Kulübü gibi birçok kulüp açılmış olup, Bahçeşehir Üniversitesi ile iş ortaklıkları ve Saint Georges Hastanesi ile çeşitli etkinlikler yapılmaktadır. Bu kulüpler sayesinde öğrenciler derslerde öğrendiklerini somut bir şekilde uygulayarak yaratıcılıklarını ortaya koymaktadırlar. Aynı zamanda öğrenciler kulüpler aracılığıyla bazı alanlara ilgi duyarak mesleki açıdan yeni bir alana yönelebilmektedirler.
— Sanat kulüpleri ve aynı zamanda spor alanındaki tüm kulüpler sayesinde öğrenciler dikkat çekici çalışmalar yaparak hayal dünyalarını ve yaratıcılıklarını geliştirmektedirler.
— Öğrencilerin 7 spor kulübünden birine katılmaları, ekip ve dayanışma ruhunun gelişmesine olanak sağlamaktadır.

Çevre Dostu Yaşam yolunda farklılıklara açık olmak

Birçok sosyal etkinliğin yapıldığı kulüpler, öğrencilerin sorumluluk almalarını ve çevrelerine karşı duyarlı olmalarını sağlamaktadır.

— Sosyal Yardımlaşma, Yeşilay, Engellilerle Dayanışma Kulübü gibi kulüpler tarafından öğrencilere, kendi hayatlarından farklı yaşamları da tanıma fırsatı sunan imkanları kısıtlı gençlerle (engelli, otizm, yoksulluk…) buluşma etkinlikleri düzenlenmektedir.
Bu bağlamda, diğer frankofon liselerle birlikte Suriyeli sığınmacı çocuklar için bir yardım hareketi düzenlenmiş, katılan öğrenciler bu alanda özel bir formasyon almışlardır.
—  Fransızca ve İngilizce MUN konferanslarının (Model Birleşmiş Milletler) gerçekleştirildiği, Avrupa Gençlik kulübü ve İnsan Hakları ve Demokrasi kulübü, öğrencilerin çağdaş dünya sorunlarına karşı duyarlı olmalarına, hak, adalet, özgürlük ve insanlık kavramlarının anlam bulduğu bir dünya için çözüm önerileri aramalarına olanak sağlamaktadır.
—  Öğrencileri ekolojik ve çevresel boyutta duyarlılaştıran Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kulübü sayesinde öğrenciler UNESCO gibi bir kurumu keşfederek, kendi entellektüel miraslarını zenginleştirmekte ve ülkelerininkini de evrensel boyuta taşımaktadırlar.

Kulüpler, öğrencilerin bireysel özerkliklerini kazanmaları, dünyaya ve çevresindeki kişilere karşı sorumluluk bilinciyle yetişmeleri ve kendi hayatlarının ve ülkelerinin aktörleri olmaları amacıyla onlara sunulan araçlardan biridir.

X