Yeni kayıtlarla ilgili bilgi için BURAYA tıklayabilir, sorularınız için 0533 810 57 81 numaralı telefondan Suzi Hnm’ı arayabilirsiniz.

Fransız Liseleri Felsefe Okumaları

“FRANSIZ LİSELERİ FELSEFE OKUMALARI” üçüncü yılında okulumuzda ilk kez yüz yüze gerçekleşti. Pandemi sürecinde online yapılan etkinliklerin yüz yüze yapılması öğrencileri çok mutlu etti.

Temel amacı farklı okullardan öğrencilerin birlikte düşünme ve tartışmalarını sağlamak, okunan eserleri birlikte sorgulamak olan etkinlikte bu yıl seçtiğimiz kitap Fransız düşünür Paul Lafargue’ın Tembellik Hakkı isimli eseriydi. 

Tembellik Hakkı, işçilerin ücretli emeği ortadan kaldırmak yerine daha çok iş olanağı adına daha zor imkanlarda çalışmasının eleştirisi üzerine kurulmuş bir kitaptır.

Öğrencilerimiz okudukları bu kitabı sadece kapitalizm eleştirisi olarak değil, insanın salt bir işçi olmaktan öte temel hak ve özgürlüklere sahip olan bir birey olarak var olduğu bakışı ile de değerlendirdiler. 

Çalışma eyleminin mevcut sistemler tarafından modern köleliklere dönüştürüldüğü çağımızda kitapta geçen bütün düşüncelerin neredeyse olduğu gibi geçerliliğini korumakta olduğu sonucuna ulaştılar. 

Öğrencilerin Etkinlik İle İlgili Düşünceleri…

Paul Lafargue tarafından yazılan “Tembellik Hakkı” eseri, çalışma kültürüne yönelik önemli bir eleştiri niteliğindedir ve günümüzde hala tartışılmaktadır. Bu eser, insanların üzerine yüklenen ağır yükler nedeniyle ruhsal ve fiziksel olarak yorgunluğunu ve çalışma aşkının refah seviyesini düşürdüğünü savunmaktadır. Lafargue, insanların tembellik etmelerinin insan doğasına daha uygun olduğunu ve insanın tembellik hakkına sahip olduğunu iddia etmektedir.Fransız liselerinde yapılan bu felsefi okuma etkinliği, öğrencilere bu önemli eseri okuma ve anlama fırsatı sunmuştur. Bu etkinlik sayesinde öğrenciler, çalışma kültürü ve iş hayatı üzerine düşünmeye teşvik edilmiştir. Ayrıca, Lafargue’ın tembellik hakkı kavramı hakkındaki felsefi tartışmalar, öğrencilerin hayatlarında daha fazla özgürlük ve keyif arayışlarına dair düşünceler geliştirmelerine de yardımcı olmuştur. Öğrenciler kendi fikirlerini de dile getirme fırsatı bulmuşlardır. Lafargue’ın eleştirilerine karşı çıkan öğrencilerin yanı sıra, tembellik hakkı kavramına inanan öğrencilerin de sesi duyulmuştur. Bu tartışmalar, öğrencilerin düşünce açıklığını artırmış ve farklı bakış açılarını anlama fırsatı vermiştir. Sonuç olarak, “Tembellik Hakkı” üzerine yapılan bu felsefi okuma etkinliği, öğrencilerin çalışma kültürüne dair farkındalıklarını artırmış ve onları daha özgür ve mutlu bir hayat arayışına yönlendirmiştir. 

Burak T. – 10 F

Fransız Liseleri Arası Felsefe Okumalarının bu ayki oturumunda Saint Benoit olarak biz ev sahipliği yaptık. Paul Lafargue’ın “Tembellik Hakkı” adlı manifestosunu konuştuğumuz bu etkinliğe haftalardır metin hakkında sorular yazarak ve kendi aramızda tartışarak hazırlanıyorduk. 13 Mart Pazartesi günü gerçekleşen oturum gerçekten çok keyifliydi, yüz yüze olması fikir alışverişini hem daha kolay hem de daha doğal hale getirdi. “Tembellik temel bir hak mıdır?”, “Makineler insanlığın kurtarıcısı olabilir mi?”, “Çalışmak için para motivasyonu olmasaydı daha iyi bir çalışma düzeni olur muydu?” gibi soruları birbirimize yöneltip tartıştığımız bu etkinliğin sonunda özellikle başka liselerin öğrenci ve öğretmenlerinden gelen tebrikler bizi çok mutlu etti ve emeklerimizin karşılığını aldığımızı hissettirdi. Emeği geçen ve katılım sağlayan herkese teşekkür ederiz.

Ece Nehir A. – 11 A

Tembellik Hakkı’nı konuşmak çok keyifli oldu. Diğer Fransız liselerinden öğrencilerin de katılımıyla uzun zamandır hazırlandığımız bu etkinliği ilk defa yüz yüze gerçekleştirdik, çevrim içi tartışmak yerine insanları doğrudan görebilmek farklı bir deneyim oldu. Kitap ile ilgili pek çok konuya değindik, etkinlik sona erdiğinde herkes memnuniyetle ayrıldı.

Emre D. – 10 G

Ortak bir ekolü paylaştığımız diğer Fransız liseleriyle uzun bir aradan sonra bir araya gelmek ve alışılmışın dışında bir paylaşım yapmak çok keyifliydi. Özellikle ekip olarak etkinliği hazırlarken takım ruhunu yoğun olarak hissettik. Bu etkinlik aynı zamanda proje geliştirme gibi birçok yetkinliğimizi geliştirmemize olanak sağladı. Okulumuzda veya başka okullarda bu tarz aktivitelerde görüşmek üzere.

Tutku T. – 11 H

 

X