Üniversiteye Doğru – Lise 3

“Üniversiteye Doğru” projesinde yer alan “Kendini Tanıma”, “Meslek Seçimi ve Uzmanlaşma” süreçlerine Lise 3. sınıfta “Üniversite Seçimi” etabı da ekleniyor.
Lise 3. sınıf seviyesi; öğrencilerimizin seçecekleri mesleklerle ve buna uygun yüksek öğrenimlerini yapacakları üniversitelerle ilgili önlerindeki tüm fırsatları görebilme, tanıyabilme ve bunlara ulaşabilmeleri için nelere ihtiyaçları olduğunu öğrenme ve gerekli planı yapma dönemidir.

Akademik Açıdan

Öğrencilerimize bireysel olarak ders başarısını arttırma yönünde rehberlik ederken, ihtiyaç duyan öğrencilere bilişsel değerlendirme sistemi (CAS) uyguluyor, sonuçların bireysel geri bildirimini öğrenciler ve velilerle paylaşıyoruz. CAS (Cognitive Assessment System) testi 5-17 yaş arasındaki bireylerin bilişsel performansını belirlemede kullanılır. Bir öğrencinin akademik yönden güçlü ve gelişime açık alanlarının belirlenmesi için geliştirilmiş bir uygulamadır. Öğrencilerimize ilgi ve yeteneklerini tanımaları ve değerlendirmeleri konusunda yol göstermek ve bu doğrultuda akademik başarıyı artırmaları için gereken motivasyonu sağlamak amacıyla ilk aşama olarak  öğrencilerimize bir Meslek Envanteri uyguluyoruz.

Farklı özellikler taşıyan 6 farklı kişilik tipine göre kişiye uygun meslekleri analiz etmeye yardımcı olan bu çalışmanın ismi “Holland Meslek Envanteri”. Bu envanterimizin sonuçlarını bireysel olarak öğrencilerimizle paylaşıyoruz ve görüşmelerimizde Lise 2. sınıf seviyesinde yapılmış olan Akademik Benlik Kavramı Ölçeği sonucu ile karşılaştırmalı olarak değerlendiriyoruz.

ÖSYM sistemini öğrencilerimize en güncel haliyle tanıtmak amacıyla “ÖSYM Sistemi” konferansı düzenliyoruz.

Yurtdışına Doğru…

Lise 2. sınıf  etkinliğinin devamı olarak düzenlediğimiz “Yurtdışı Üniversite Eğitimi” konferansı öncesi öğrencilerimize bir anket uyguluyoruz. En çok talep gören 5 ülke yetkilisini ülkelerindeki üniversite eğitimini tanıtmak üzere davet ediyoruz. Son yıllarda özellikle tercih edilen Amerika, Kanada, İngiltere, Hollanda ve İtalya yetkilileri öğrencilerimize, temsil ettikleri ülkelerin yüksek öğrenim sistemleri ile ilgili ayrıntılı bilgiler veriyorlar.

Yurtiçi Eğitimi…

Her yıl geleneksel olarak tüm okul için düzenleyip velilerimizi de davet ettiğimiz “Yurt İçi Üniversite Fuarı” öğrencilerimizin ilgilendiği, onlar için güzel fırsatlar sunan üniversiteleri davet ettiğimiz büyük bir organizasyon. Lise 3. sınıflar etkinlik süresince bu fuarı gezip yetkililerden bilgi alma fırsatına erişiyorlar.

Fransa’da Yüksek Eğitim…

Fransa’da yüksek öğrenim konusunda Türkiye’deki yetkili kurum olan “Campus France” ile düzenlediğimiz tanıtım toplantısında öğrenci ve velilerimize ayrıntılı bilgiler veriyor ve onların aklına takılan sorulara birinci ağızdan yanıt vermiş oluyor.

Ayrıca, Fransa’daki çeşitli üniversitelerin tanıtımlarında (Grandes Ecoles, INSA, ENSC, EDHEC Business School  vb.); bu kurumlarda çalışan çeşitli disiplinlerden yetkililer öğrencilerimize Fransa’da yüksek öğrenim konusunda sahip oldukları alternatifleri anlatıyorlar, okul ve öğrenim ile ilgili detaylı bilgiler veriyorlar.

Galatasaray Üniversitesi Ayrıcalıkları…

Her yıl düzenlediğimiz Galatasaray Üniversitesi Ziyareti ile Lise 3.sınıf öğrencilerimiz rehber öğretmenler eşliğinde üniversiteye bir ziyaret düzenleyip, iç sınav ve tüm bölümler hakkında yetkililerden detaylı bilgi alıyorlar. Öncesinde ise öğrencilerimize  Galatasaray Üniversitesi tanıtımı ve iç sınav hakkında sınıf paylaşımları ile bilgilenmelerini sağlıyoruz.

Bireysel ve grup görüşmelerine tüm sene devam ederek yukarıdaki etkinliklerimizle öğrencilerimizi, akademik yönlerini kuvvetlendirmenin önemi ve gerekliliği hakkında bilgilendiriyor ve motive ediyoruz.

Davranışsal Açıdan

Koruyucu, destekleyici ve önleyici görüşmeler ile öğrencilerimizin ihtiyaçlarını açık, doğru, seviyeli, olgun bir birey olarak ifade edebilmeleri; hayatta aktif rol alabilen gençler olarak yetişmeleri diğer seviyelerde olduğu gibi Lise 3. sınıfta da hedefimiz.

Bireysel çalışmalar sırasında “Terapötik Kartlar”, “Role Playing” teknikleri kullanıyoruz. Bu teknikler ile öğrencilerimizin ifade edemedikleri yönlerini dile getirmelerine yardımcı oluyoruz. Kendilerini rahat ifade edebilme becerilerini geliştiriyor, öfke kontrolü ve kaygıyla baş etme gibi alanlara da destek sağlıyoruz.

Rehberlik etkinliklerimiz arasında yer alan “Etkili sorun çözme basamakları, stresle başa çıkma yöntemleri, kendi davranışlarını değerlendirme” gibi  konularla öğrencilerimize güncel görsel ve yazılı kaynaklar yoluyla yol göstermeye çalışıyoruz.

Mezunlarımız ve değerli meslek uzmanlarıyla konferans ve atölye çalışmalarında buluşturduğumuz öğrencilerimizin vizyonlarını geliştirmeyi amaçlıyoruz.

Mesleki Rehberlik Açısından 

Öğrencilerimizin bilgi edinmelerini sağlayarak kendi profesyonel planlarını oluşturmalarında rehberlik ediyoruz. Yıl içerisinde yaptığımız etkinliklerimiz şöyle;

“Mühendislik Meslekleri” üzerine konferans ile Fen bölümünü seçen öğrencilerimiz “doğru branş/ bölüm nasıl seçilir, hangi sektörler uygundur, benzerlikler ve farklılıklar nelerdir, birçok disiplin birbiriyle ne kadar bağlantılır” gibi ufuk açıcı ve meslek seçimine geniş açıdan bakmalarını sağlayan bir konferansa katılmış oluyorlar.

“Kanada Ottawa Üniversitesi temsilcileri ile buluşma” konferansıyla, öğrencilerimiz Kanada’daki Ottawa Üniversitesi hakkında detaylı bilgi alıyor ve vizyon kazanıyorlar..

Meslek Tanıtım Günü etkinliği ile öğrencilerimize yaptığımız anket sonucunda oluşan 30’a yakın meslek erbabını okulumuzda ağırlayarak öğrencilerimizle buluşturuyoruz. Hem Lise 2 hem de Lise 3. sınıf seviyelerinde gerçekleştirilen bu etkinlik ile öğrencilerimiz çeşitli mesleklerle tanışma, akıllarındaki sorulara yanıt bulma fırsatı yakalıyorlar.

Meslek Tanıtım Günü’nün bir devamı niteliğinde düzenlediğimiz Meslek Atölyeleri öğrencilerimizin yakından tanımayı istedikleri mesleklerle ilgili uzmanları,  profesyonelleri ve mezunlarımızı okulumuza konuk ediyor. İkinci dönem düzenlediğimiz meslek atölyelerini her ay, FEN, TM ve TS branşlarından olmak üzere en az 3 atölye olarak planlıyoruz.

Yurt Dışı Sanat ve Tasarım Üniversiteleri Tanıtım Fuarı ile yurt dışında sanat, tasarım ve mimarlık okumak isteyen öğrencilerimiz ile üniversiteleri buluşturuyoruz. Öğrencilerin Yurt dışı seçeneklerini tanımalarına ve üniversiteler hakkında detaylı bilgi alabilmelerine imkan sağlıyoruz.

“Fransa’da Yaşam” ve “Deneyim paylaşımları” konulu seminerler, Fransa’da öğrenim görmeye devam eden mezunlarımızı Fransa’da öğrenim görmek isteyen öğrencilerimizle buluşturduğumuz bir çalışma. Eski mezunlarımız kalacak yer bulunmasından, okullarındaki ders sistemine kadar yaşadıkları tüm deneyimleri bu seminer sırasında  öğrencilerimizle paylaşıyorlar.

Fransa Üniversitelerine başvuru sürecine hazırlık yapmak üzere Rehberlik etkinlikleri kapsamında öğrencilerimiz uygulamalı olarak özgeçmiş ve  “CV” hazırlamayı öğreniyor ayrıca “Mülakat Teknikleri” konularında bilgi sahibi oluyorlar.

Okulumuz bünyesinde yer alan Campus France Komitesi öğrencilerimize Fransa’daki yüksek öğrenim hakkında ayrıntılı bir biçimde yardımcı olmak üzere oluşturduğumuz bir komite. Bu komite, Fransa’da yüksek öğrenim görmek üzere  başvuruda bulunmak isteyen öğrencilere, ihtiyaçları doğrultusunda gerekli bilgiler verir ve başvuru sürecinde destek olur.

Staj İmkanlar Açısından

Yine Lise 3. sınıfta başlayan Mesleki staj çalışmaları Saint Benoît Lisesi’nin sektöründe önde gelen kurumlarla işbirliği yaparak öğrencilerimize mesleki staj olanakları sağladığı bir etkinlik olarak “Üniversiteye Doğru” projemizde yer alıyor. Psikoloji ve Psikiyatri konularında La Paix Hastanesi, Tıp konusunda Acıbadem Üniversitesi ve Avusturya Hastanesi ile   imzalanan protokoller sayesinde hayata geçen mesleki stajlar   “Üniversiteye Doğru” projesi kapsamında Lise 3. sınıf düzeyinde yapılan bu çalışmalar, öğrencilerimizin lise hayatlarının son seneleri öncesinde karar verme süreçlerine netlik kazandırmaya çalışılan önemli bir basamağı oluşturuyor.

Sosyal Açıdan 

Rehberlik dersi etkinliklerinde; kendini tanıyan, içinde yaşadığı toplumun özelliklerini, ihtiyaçlarını ve sorunlarını bilen, çevre dostu, sorumluluk sahibi, hümanist bireyler yetişmesi, kişisel hedeflerini oluşturmada yol gösterici olunması, problem çözme yetilerini oluşturma ve geliştirmede ışık tutmak amacıyla çeşitli konular işliyoruz.

Albert Einstein’ın “Mantık sizi A noktasından B noktasına götürür. Hayal gücü ise her yere.” sözünün ışığında amacımız, öğrencilerimizin yaratıcı hayallerini hedefleri haline getirebilmeleri.

“ÜNİVERSİTEYE DOĞRU” PROJESİ

(tıklayınız)

HAZIRLIK

LİSE 1

LİSE 2

LİSE 3

LİSE 4

Saint Benoît Lisesi Rehberlik Servisi, Hazırlık sınıfından Lise 4. sınıfa kadar tüm öğrencilerimizi kapsayan önemli bir proje gerçekleştiriyor.
Lise 3. sınıf, öğrencilerimizin hayal ettikleri meslekler ile geleceğin meslekleri hakkında fikir sahibi oldukları, yurtiçi ve yurtdışı olanakları üzerine bilgi edindikleri, mevcut seçeneklerini tanımaya başladıkları ve meslek seçimlerinde net kararlar almak için adımlar attıkları bir eğitim yılı.
Bundan dolayı bu dönemde «Üniversite Seçimi» aşaması da diğer etaplara ekleniyor.

Projemiz birbirini takip eden ve tamamlayan 3 etaptan oluşuyor :

TARİH

ETKİNLİK

AMAÇ

Eylül

Meslek ve Üniversite Seçimi Anketi

Öğrencilerin meslekler ve üniversitelerle ilgili geleceği yönelik hedef ve tercihleri hakkında farkındalık kazandırmak.

Eylül

Meslek ve Üniversite Seçimi Anketi ışığında bireysel ve grup ile danışmanlık

Öğrencilerin sağlıklı ve bilinçli olarak hedefledikleri meslek doğrultusunda tercih yapmaları için tanımak ve yönlendirmek.

Ekim

Mühendislik Meslekleri” konferansı“ Nedir bu mühendislik?”

Fen alanı öğrencilerimizin “Mühendislik” meslekleri ile ilgili karşılaştırmalı ve detaylı bilgi edinmelerine yardımcı olmak.

Ekim

Holland Mesleki Tercih Envanteri

Öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarına ilişkin değerlendirme yaparak mesleki yatkınlıklarını belirlemek.

Ekim

Kanada Ottawa Üniversitesi temsilcileri ile buluşma.

Öğrencilerin Kanada’daki Ottawa Üniversitesi hakkında detaylı bilgi alabilmelerini sağlamak.

Ekim

Bireysel ve grup danışmanlığı ile öğrencileri tanıma ve mesleki yönlendirme çalışmaları

Öğrencilere mesleki farkındalık kazandırmak, üniversiteler, sistem ve yurt dışı seçenekler hakkında bilgilendirmek.

Kasım

Yurt Dışı Eğitim Konferansı

Yurtdışında, farklı ülkelerdeki üniversitelerin resmi temsilcilerini okulumuza davet ederek öğrencilerimizle bir araya getirmek. Böylece öğrencilerimizin yurtdışı seçenekleri hakkında detaylı bilgiler edinebilmelerine olanak tanımak.

Kasım

Yurt Dışı Sanat ve Tasarım Üniversiteleri Tanıtım Fuarı

Yurt dışında sanat okumak isteyen öğrencilerin Yurt dışı seçeneklerini tanımalarına ve üniversiteler hakkında detaylı bilgi alabilmelerini sağlamak.

Aralık

INSA Fransa’da Mühendislik Eğitimi” konferansı

Fransa’daki prestijli mühendislik okullarından biri olan INSA kurumunun tanıtılması aynı zamanda başvuru prosedürü hakkında da bilgiler verilmesi.
Ocak

Galatasaray Üniversitesi Tanıtımı ve İç Sınav Hakkında Bilgilendirme Konferansı

Öğrencilerimiz için büyük bir avantaj sağlayan Galatasaray Üniversitesi iç sınavı hakkında ve üniversitenin genel yapısı ile ilgili yetkili kişilerin velileri bilgilendirmesini sağlamak.

Şubat

GS Üniversitesi İç Sınavı Tanıtımı Sunumu

Öğrencilerimiz için büyük bir avantaj sağlayan Galatasaray Üniversitesi iç sınavı hakkında ve üniversitenin genel yapısı ile ilgili sınıf sunumları ile öğrencilerin bilgilenmelerini sağlamak.

Şubat

Fransa’da Mühendislik Eğitimi Almak” Deneyim paylaşımı

Fransa’da mühendislik eğitimi görmekte olan öğrenciler ile Fransa’da mühendislik okumanın avantajları, zorlukları, getirileri üzerine karşılıklı sohbet.

Şubat

Meslek Tanıtım Günü

Öğrencilerimizin aynı anda pek çok meslek hakkında bilgi sahibi olabilmelerini sağlamak ve onları meslek sahibi olmaya özendirmek.

Mart

Fransa’da Ekonomi Eğitimi Almak” Konferansı
EDHEC Business School Tanıtımı

Fransa’daki prestijli Business okullarından biri olan EDHEC  kurumunun tanıtılması aynı zamanda başvuru prosedürü hakkında da bilgiler verilmesi.
Mart “ÖSYM Sistemi” hakkında bilgilendirme

Öğrencilerin, mevcut ÖSYM sistemi hakkında bilgi almalarını ve sistemde olabilecek değişikliklerden haberdar olmalarını sağlamak.
Mart Meslek Atölyeleri

Öğrencilerimizin ilgi duyduğu meslekler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmelerini sağlamak ve onları meslek sahibi olmaya özendirmek.
Nisan

Fransa’da Üniversite Öğrencisi Olmak” – “Fransa’da Yaşam”

Fransa’da yüksek öğrenim görmüş veya görmekte olan eski mezunlarımız ile Fransa’da üniversite öğrencisi olmanın avantajları, zorlukları, getirileri üzerine karşılıklı sohbet.
Mayıs “Campus France” tanıtım Konferansı

Fransa’daki üniversiteler hakkında detaylı bilgi alabilmelerini sağlamak.

Mayıs Yurtiçi Üniversite Tanıtım Fuarı

Türkiye’de bulunan seçkin üniversitelerin temsilcilerini okulumuza davet ederek öğrencilerimizle bir araya getirmek. Böylece öğrencilerimiz aynı anda birçok üniversite hakkında bilgi edinerek mesleki ve üniversite tercihleri hakkında bilgi edinmelerine destek olmak. Motivasyon sağlamak.

Mayıs Meslek Atölyeleri

Öğrencilerimizin ilgi duyduğu meslekler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmelerini sağlamak ve onları meslek sahibi olmaya özendirmek.
Haziran Galatasaray Üniversitesi Ziyareti

Öğrencilerimiz için büyük bir avantaj sağlayan Galatasaray Üniversitesi iç sınavı hakkında ve üniversitenin genel yapısı ile ilgili yetkili kişilerin öğrencileri bilgilendirmesini sağlamak.
Haziran Fransa Üniversitelerine başvuru sürecine hazırlık çalışmaları (Otobiyografi yazma, CV oluşturma, Mülakat Teknikleri, vb..)

Öğrencilerin Fransa’daki üniversiteler ve başvurular konusunda ilk hazırlık çalışmalarına başlangıcını sağlamak.
Sene boyunca… Campus France Komitesi

Öğrencilerin Fransa’daki üniversiteler ve başvurular konusunda bilgilenmeleri amacıyla okulun farklı birimlerinin işbirliği halinde çalışması.
Sene boyunca… Mesleki staj çalışmaları

Öğrencilerin meslekler hakkında bilgilenmeleri ve meslekler konusunda farkındalıklarını arttırmak.
Sene boyunca… Kariyer hedefleri oluşturmaya yönelik bireysel ve grup danışmanlığı

Hedef belirleme ve bu hedeflere ulaşma yönünde öğrencileri desteklemek, onlara yol göstermek, yardımcı olmak ve çalışmalarını takip etmek.

X