Hazırlık Sınıflarının İlk Yılı Dopdolu Geçti

Yeni bir liseye başlamanın heyecanını yaşayan Hazırlık sınıfı öğrencilerimiz okulun ikinci haftası gerçekleşen Kaynaştırma Günlerinin ardından hızlı bir şekilde yeni hayatlarına adapte olma yolunda önemli bir yol katettiler. Bu “Kaynaştırma Günleri”nde yapılan etkinlikler sırasında okullarının bulunduğu mahalleyi tanımaya çevreyi gezerek başlayan öğrenciler, dönüşte okulda oynadıkları oyunlarla birbirlerini daha yakından tanıdılar. Geceyi okulda kamp yaparak geçiren öğrenciler ateş başındaki sohbetlerini, sinema gecesini ve çadır macerasını anılarına eklediler.

Öğrencilerimiz hazırlık sınıfından itibaren Fransızcayı bol bol pratik yaparak, eğlenerek, yalnızca derslerde değil, sosyal faaliyetlerle, hayatın içinde öğreniyorlar. Matematik ve fen dersleri de Fransızca yapılıyor. Fransa, İtalya ve Fas’taki Frankofon liselerle mektuplaşma projeleri, heceleme yarışması, doğaya duyarlı moda yarışması, yeşil sınıflar ‘‘doğa ve dil’’ gezisi, yaratıcı yazarlık atölyesi ve müze ziyaretleri gibi birçok tamamlayıcı etkinlik de öğrenim sürecini daha çekici hale getiriyor. 

Hazırlık sınıfından gönüllü öğrenciler ayrıca bu yıl içinde Türkçe ve Fransızca tiyatro, orkestra gibi alanlarda çalışma yapıp, sportif aktivite olarak eskrim ve okul takımı çalışmalarına katıldılar. 

Hazırlık Sınıflarının bu yıl aktif olarak katıldıkları Fransızca etkinliklerden bazıları:

 

Mektup Arkadaşlığı Projesi

Lise hazırlık sınıfı öğrencilerimiz Ekim ayı geldiğinde Fransızcayla temel düzeyde iletişim kurmaya başlamışlardı. Bu da bize frankofon ülkelerle iletişime başlayabilmek için ilham oldu. Fransa, İtalya ve Fas’tan seçtiğimiz liselerdeki akranlarıyla önce tanışacakları ilk mektubu kaleme aldılar, ardından tüm sene giderek detaylanan ve uzayan mektuplarla hayatlarını birçok detayıyla mektup arkadaşlarıyla paylaştılar. Mektupları yazmak, içine minik sürprizler koyarak yollamak, gelen mektupları heyecanla açmak, el yazılarını çözmeye çalışmak teknoloji çağındaki öğrencilerimize yeni bir deneyim yaşattı. Kendini özenle ifade etmenin önemini kavradılar. Bazı mektup arkadaşlıkları o kadar derinleşti ki yaz tatili öncesi yerini kalıcı arkadaşlıklara bıraktı.

Çevreye Duyarlı Moda Defilesi 

Öğrencilerimiz, Kasım ayında, atık ambalajlardan ve eskimiş, yıpranmış ya da artık kullanılmayan nesnelerden kıyafet ve aksesuarlardan oluşan koleksiyonlar tasarladılar. Öğrencilerimiz hazırladıkları başarılı koleksiyonları mankenlik yaparak üzerlerinde sergilerken ekiplerindeki diğer öğrenciler de Fransızca dersi kapsamında öğrendikleri giyim dünyasına dair kelimeleri kullanarak hazırladıkları metinleri sunarak onlara sahnede eşlik ettiler. 

CONCOURS ABC – Heceleme Yarışması

Artık gelenekselleşen heceleme yarışmamız bu sene de  Siluet Salonunda, hazırlık sınıfı öğrencileri arasında düzenlendi. Bizim  “Concours ABC” adını verdiğimiz 3 etaptan oluşan bu eğlenceli yarışmada yarışmacı öğrenciler en çok kelimeyi doğru harflendirerek hem bu konudaki hakimiyetlerini kanıtladılar hem de eğlenceli vakit geçirdiler.

Yazar Adriana Kritter ile Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri 

Öğrencilerimiz Fransızca kitap dünyasına ilk adımlarını Lise hazırlık senesinde atıyorlar. Aralık ayı itibariyle A1 seviyesindeki ilk kitaplarını okuyan, eleştirel sorular sorabilen ve kitabı tartışabilen öğrencilerimiz ikinci kitaplarını bitirdiklerinde geçtiklerinde yabancı dilde bir adım daha ilerleyerek yazılı anlatımda da ne kadar güçlü olduklarını gösterdiler. Okudukları, Mari-Antoinette au château de Versailles isimli kitabın yazarı Adriana Kritter davetimizi kabul ederek okulumuza geldi ve öğrencilerimize unutamayacakları bir yaratıcı yazarlık atölyesi deneyimi yaşattı. İki hafta boyunca öğrencilerle bölünmüş sınıflarda bir araya gelen Kritter’le birlikte çalışan öğrencilerimiz kendi hikayelerini yazdılar. 215 harika hikaye arasından jürimizin seçtiği en iyi 27 hikaye sayın Kritter’in ön yazısıyla birlikte basıldı ve kazanan öğrencilere hediye edildi.

Antalya Olympos Çevre Dostu Doğa ve Diller Kampı 

Hazırlık sınıfı öğrencilerimiz, Antalya Olimpos’ta, Fransızca gerçekleşen “Yeşil Sınıf” projesi kapsamında lise yıllarının şüphesiz en güzel hatıralarından bir tanesi olarak hatırlayacakları bir deneyim yaşadılar. Bahar aylarında uyanan doğayı gözlemlemeye, şehir hayatından biraz uzaklaşmaya, yaşadıkları ülkenin tarihi ve doğal güzelliklerini tatmaya ve bütün yıl öğrendiklerini uygulamalı olarak deneyimlemeye Antalya Olympos mevkiinde yer alan Fransızca Çevre Dostu Sınıflar Doğa ve Diller kampına katıldılar.

Medyatek Ziyaretleri ve Fransızca Şarkı Zamanı (Chanson en français)

Öğrenciler yıl boyunca medyatekte gerçekleşen Fransızca etkinliklere katıldı. “Marie Curie” kitabını okurlarken medyatekte bu konuyla ilgili kendi ayraçlarını oluşturulması, “Konuşan İmajlar” etkinliği ile Fransız tarihinden bir kişi şeçerek dijital bir ansiklopedide kitabın işlenmesi, Art Urbain_Graffiti, sanat kitaplarımızdan örneklerle, DELF sınavlarında da sorulan konulardan olan Graffiti ile ilgili terimleri öğrenerek dijital graffitiler oluşturulması, arkadaşlarıyla ekip çalışması yaparak Fransızca ilk dörtlüklerinin yazılması gibi tüm yıl gerçekleşen çeşitli etkinlikler sayesinde hem medyateğin zengin dünyasını keşfetti hem de Fransız kültürünü tanıma yolunda ilk adımlarını attılar; kütüphanecilerimiz tarafından hazırlanan kutu oyunlarını oynadılar, tatilde okumak için kitap seçtiler. Bölünmüş sınıflarla gerçekleştirdiğimiz bu ziyaretler sırasında öğrencilerimizin bir kısmı medyatekte kendilerini geliştirirken diğer kısmı da Fransızca şarkı dünyasına girerek Fransızca müzik kültürüyle tanıştılar. Şarkıları bir yandan dinlerken bir yandan şarkı sözlerini inceleyen, bu sayede kelime hazinelerini ve dil bilgisi kazanımlarını fark eden öğrenciler yeni şarkılar ve sanatçılar tanıdılar. Bu sayede yabancı dil öğrenmenin yeni bir olumlu yönünü deneyimlediler.

Fen Dersleri: 

Hazırlık fen eğitimi, dönüşümlü olarak biyoloji, kimya ve fizik olmak üzere üç dal etrafında yapılandırılıyor. Yıl boyu hazırlık öğrencilerinin, bilimsel yaklaşım için gerekli kelime dağarcığını kazanmalarına, laboratuvar yönergeleri ve bilimsel kültür üzerinde çalışmalarına en çok da laboratuvarda bilimsel yaklaşımın uygulanmasına odaklanıldı. 1 eğitim yılı içerisinde 10 ana başlık altında toplamda 20’yi aşkın deney gerçekleştirildi. Deneylerin daha verimli ve öğrencilerin gelişimlerini detaylı olarak  takip edilebilmesi adına haftada 2 ders saati olan laboratuvar dersleri yıl boyu 2 öğretmen eşliğinde uygulandı. 

Fen Etkinliklerinden Bazıları: 

Kaynaştırma Haftası

Laboratuvarları keşfetmelerini sağlamak, fen dersi öğretmenlerini ve okulda karşılaşacakları diğer kişileri tanıtmak amacıyla ipuçları ve bilmecelerden oluşan bir oyun oluşturduk. Öğrencilerin, gruplar halinde bilimsel deneyler (elektrik, pH, bir nesnenin yoğunluğu, sınıflandırma gibi farklı konularda) yapmaları ve en kısa süre içerisinde bilmeceleri çözmeleri gerekiyordu. Bağımsız bir şekilde ilerleyebilmeleri ve soruları mantık yoluyla çözebilmeleri için tüm talimatlar simgelerle verilmişti.   

Periyodik Tabloyu Keşfetme

Bu etkinlik 3 aşamada gerçekleştirilir. İlk aşama, öğrencilerin, elementin ve özelliklerinin tanıtılması sayesinde periyodik tablodaki elementin hangisi olduğunu bulmasını sağlayan bir sözlü anlamadan oluşmaktadır. Bu aşamada, odaklanmak, mantık ve bilimsel bakış açısı temeldir. İkinci aşama, kimya ve matematik bilgilerinden yararlanarak çözmeleri gereken bir kimya alıştırmasıdır. Üçüncü aşama ise, takım yönetimi ve koordinasyonun önemli olduğu, dev bir periyodik tabloda bulunan elementlerin konumlandırılmasına yönelik bir çalışmadır.   

Fen Bilimlerinin Işığında Yemek Yapma Deneyimi

Katı ve sıvı maddelerin yoğunluğunu anlamak için bir yemek atölyesinden daha iyi bir yöntem olabilir mi? Keyifli bir ortam içerisinde öğrenciler, fizik ve matematik kavramlarını kullanarak krep ve turta hamuru hazırlama mücadelesine giriştiler. Geliştirilmeleri gereken beceriler çeşitliydi: Tariflere dair talimatlarını okumak, kütle ve hacim dönüşümlerini hesaplamak, formülleri uygulamak, malzemeleri doğru ölçmek için ekipman belirlemek, el becerisi göstermek ve kendi krep ve turtaları yemek.  Bu ekip çalışması, ekip içinde ve ekipler arasında karşılıklı yardımlaşma ruhununun ortaya çıkmasını sağladı.  

Animal Inside Outside Sergi Ziyareti 

Canlıların sınıfladırılması prensibi aynı özelliklere sahip olanları aynı grup altında toplayabilmek amacıyla, ortak ve farklı özelliklerinin incelenmesi ve tasvir edilmesi üzerine kuruludur. Bu çalışmayı gerçekleştirmek için, “ANİMAL İNSİDE OUTSİDE” sergisini ziyaret ettik ve bu sergi sırasında öğrenciler, anatomileri sayesinde, mevcut olan farklı hayvan türleri hakkında bir gözlem ve karşılaştırma çalışması yaptılar. Daha sonra, Saint Benoît Lisesinin özel koleksiyonundan yola çıkarak, hayvanların sınıflandırılmasına ilişkin bir teknik oluşturdular ve yaptıkları bu sınıflandırmayı, kendilerine sunulan özel kelime bilgisi sayesinde, sınıflarında sundular. Hayvan gruplarını görselleştirmek için kutularla yapılan bir sınıflandırma, öğrencilerin bir süre sonra, tamamen bağımsız bir biçimde çalışarak bitkileri sınıflandırmalarını sağladı. Sınıflandırma prensibi öğrenciler tarafından anlaşılıp test edildikten sonra, bunu, mikroskopta canlı hücreleri inceleyerek uyguladılar. Öğrenciler, bu deneyimlerin ışığında hücrelerin ortak ve farklı  özelliklerini saptadılar ve hücreleri 5 farklı grupta (hayvan, bitki, mantar, protist, bakteriler) sınıflandırdılar.    

Matematik Haftası

Saint Benoît Lisesi’nde artık geleneksel hale gelen Matematik Haftası, bu sene 11-15 Mart 2024 tarihleri arasında düzenlendi. Öğretmenler, matematiğin, eğlence ve yaratıcılık ile olan bağını ortaya çıkarmak ve matematiği daha ilginç hale getirmek için öğrencilere, çoğunlukla sınıf dışında, birçok etkinlik sundular. Her gün büyük teneffüs süresince grup oyunları, satranç, go, mangala, awale, hanoi halkalarıyla oyun etkinlikleri düzenlendi. Öğrenciler düşünce ve mantık oyunlarıyla, öğrenci ve öğretmenler arasındaki maçlarla her gün eğlenceli anlar yaşadılar.

Hazırlık öğrencileri; “Bir matematik şampiyonu için sorular” yarışması ile çok güzel bir ortamda başarılı bir şekilde yarıştılar. Sorular öğrencilerin ilgisini çekti, yarışmacı olmayan öğrenciler de soruları çözmeye çalıştılar. Yarışmacıların, hem bilgiye hem de mantığa dayalı sorulara cevap verdiği yarışmada, sınıflarını desteklemek için seviye öğrencileri Silüet salonunda bir araya geldiler. Kazanan öğrencilere çeşitli ödüller verildi.

Robotik Dersi

Hazırlık sınıfları ile yapılan Robotik Derslerine, devre kurmanın ve kodlamanın temellerinin öğrenimiyle sene başında başlandı. Bu temelleri öğrenirken sınıflar iki gruba bölünerek 12’şer kişilik, tüm öğrencilere daha çok bireysel zaman ayrılabilecek, daha kompakt gruplar ile çalışılarak yapıldı. Devre kurma, sensör kullanımı, kodlama ve robotik sistemler kurmak üzerine yavaş yavaş gelişen öğrenciler aslında sene sonunda yapılacak olan projelerine hazırlandı. Farklı sistemler kurup araştırdıktan sonra öğrencilere nisan ayının başından, mayıs ayı sonuna kadar yapmaları beklenen projeler verildi. Ve her sınıftan 3’erli gruplar olmak üzere 8 grup projelerini hazırladı ve tüm hazırlık sınıfları içerisinden en başarılı olan 15 proje alınıp, bir sene sonu Robotik Proje Yarışması gerçekleştirildi. Seçilen projelerin tüm hazırlık sınıflarının ve 5 Öğrenci – 5 Öğretmenden oluşan bir Jüri Ekibi karşısında yapmış oldukları 3 ila 5 dakikalık sunumlar ile yarışmanın kazananları 1. , 2. ve 3. olarak seçildi. Kazanan Projeler: 1. Şifreli Kasa (Feramuz) Projesi, 2. RGB LED ile Gece Lambası ve 3. Sensörlü Akıllı Çöp Kutusu oldu.

Türk Dili  ve Edebiyatı Etkinlikleri 

Hazırlık sınıfı öğrencileri Türk dili ve edebiyatı dersinde  Cumhuriyetin 100.yılına özel çalışmalar gerçekleştirdiler.

29 Ekim haftasında, cumhuriyet değerlerimizi vurgulayan kutlama mesajları yazdılar. 10 Kasım haftasında, bu ülkenin birer genci olarak duygularını anlattıkları, özlemlerini dile getirdikleri “Ata’ya Mektuplar”ı   kaleme aldılar.

İş Bankası Müzesi “Yaşasın Cumhuriyet” sergisini gezme fırsatı buldular. Rehberle gerçekleşen bu sergide Cumhuriyetin ilk 15 yılında hayata geçirilen projelere dair bilgiler edindiler, sergilenen parçalar ile aydınlık bir gelecek için atılan adımları takip ettiler. 

İkinci dönem 11. Sınıf öğrencileri ile yapılan sınıf buluşmalarının konusu  Atatürk İlkeleri oldu. Seviyeler arası iletişimi arttıran bu çalışmada   bir Saint Benoitlı olarak bu ilkelere sahip çıkmanın önemini kavradılar. 

Her ünitede  ünite ile ilişkilendirilmiş, o türe ait bir kitap okudular , her kitap için inceleme dosyaları hazırladılar,  türler arası bilgi aktarımını yaptıkları öyküler yazdılar. Yaratıcılıkları güçlendi, yazma becerileri gelişti.  Her sınıftan en iyi öykülerin yarıştığı “İçinden Şiir Geçen Öyküler” yarışması ile yazar adayları ödüllerini aldı. 

Sportif Aktiviteler

Eğitim anlayışımızla her alanda donanımlı bireyler yetiştirmeyi hedefleyen okulumuzda öğrencilerin bedensel gelişimine de yönelik çalışmalar yapmaktayız. Yıl boyunca, beden eğitimi derslerinde yakar top turnuvaları düzenlendi, bahçede çeşitli oyunlar oynandı, Hope Alkazar ile yaptığımız işbirliği çerçevesinde beden farkındalığı çalışmalarına katıldılar. Gönüllü öğrenciler masa tenisi, voleybol, basketbol, futbol, eskrim, atletizm, badminton, flag futbol branşlarındaki okul takım çalışmalarına katıldılar. Beden Eğitimi derslerimizde yapılan çalışmalarla tüm öğrenciler, okulumuzda çoşkuyla kutladığımız 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramında performanslarını sergilediler.

Okuldaki bu ilk yıllarında kısa zamanda önemli bir yol kat eden öğrencilerimizi tebrik ediyor, şimdiden güzel bir yaz tatili diliyoruz. 

X