Yayın tarihi:
KULÜP TANITIMI |
|
Kulübün Adı : | Sanal gerçeklik |
Dil : | İngilizce, Türkçe |
Kulüp tanımı:
- Bilgi sahibi olmak ve doğru ve somut bir biçimde sanal ve artırılmış gerçeklik ile ilgili deneyleri uygulamak
- Kullanıcının etkileşimde bulunabileceği bir çevre yaratmak
- Öğrencilerle 4 C (e-iyi) kuralını uygulamak: Eleştirel düşünce, işbirliği, yaratıcılık ve iletişim
- Artırılmış gerçeklik, gerçek bir çevreye sanal öğeler ekler
- Sanal gerçeklik, sanal olarak gerçek veya hayali bir çevre yaratır
Kulübün Hedefleri:
- 6.Uluslararası Dijital Bahar (6.UDB) için bir uygulama geliştirmek. (Akıllı telefon ve tablet)
- Sanal ve artırılmış gerçeklik içeren pedagojik etkinliklerin gerçekleştirilmesinde ilgili zümreleri desteklemek
Kulübün Projeleri
- 6. UDB’nin Fransız Sarayı’ndaki açılış kokteylinde oynanacak bir oyun için tablet ve akıllı telefonlarda bir uygulama geliştirmek
- Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik ile ilgili pedagojik etkinliklerde zümrelere destek olmak. Fen Bilimleri Festivali, Kaçış Oyunu, 360 Derece Çekim, Matematik Haftası, Hazine avı, Fotogrametri, 3D Tasarım
2018-2019’da Gerçekleştirilen Etkinlikler :
- 5.Ulusal Dijital Bahar Etkinliği için bir uygulamanın gerçekleştirilmesi.
- Matterport Şirketi ile birlikte Saint Benoît Lisesi’nin kilisesinde bir fotogrametri gerçekleştirilmesi.
- Saint Benoît Lisesi Kilisesi’nin 3D bir modelinin oluşturulması.
- Kişilerin 3D tasarlanması ve animasyon seçenekleri.
- Uzman video oyunları gerçekleştirmek için oluşturulmuş bir yazılım olan Unity yazılımında artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kllanılarak sahneler yaratılması.
- 360 Derece çekim yapan bir kamerayla Fransız Sarayı’nda gerçekleştirilen çekimler.
- CANOPE Ağı tarafından geliştirilmiş bir uygulama sayesinde, Saint Benoît Lisesi’nde bir hazine avı senaryosunun oluşturulması
- Saint Benoît Lisesi’ndeki hazine avına artırılmış ve sanal gerçeklik sahnelerinin entegre edilmesi.
- UDB ve yıl sonundaki formasyon esnasında, hazine avı oyununu gerçekleştirilmesi ve canlandırılması.