Sanal Gerçeklik Kulübü

KULÜP TANITIMI

  Kulübün Adı :   Sanal gerçeklik
  Dil :   İngilizce, Türkçe

Kulüp tanımı:

  • Bilgi sahibi olmak ve doğru ve somut bir biçimde sanal ve artırılmış gerçeklik ile ilgili deneyleri uygulamak
  • Kullanıcının etkileşimde bulunabileceği bir çevre yaratmak
  • Öğrencilerle 4 C (e-iyi) kuralını uygulamak: Eleştirel düşünce, işbirliği, yaratıcılık ve iletişim
  • Artırılmış gerçeklik, gerçek bir çevreye sanal öğeler ekler
  • Sanal gerçeklik, sanal olarak gerçek veya hayali bir çevre yaratır

Kulübün Hedefleri:

  • 6.Uluslararası Dijital Bahar (6.UDB) için bir uygulama geliştirmek. (Akıllı telefon ve tablet)
  • Sanal ve artırılmış gerçeklik içeren pedagojik etkinliklerin gerçekleştirilmesinde ilgili zümreleri desteklemek

Kulübün Projeleri

  • 6. UDB’nin Fransız Sarayı’ndaki açılış kokteylinde oynanacak bir oyun için tablet ve akıllı telefonlarda bir uygulama geliştirmek
  • Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik ile ilgili pedagojik etkinliklerde zümrelere destek olmak. Fen Bilimleri Festivali, Kaçış Oyunu, 360 Derece Çekim, Matematik Haftası, Hazine avı, Fotogrametri, 3D Tasarım

2018-2019’da Gerçekleştirilen Etkinlikler :

  • 5.Ulusal Dijital Bahar Etkinliği için bir uygulamanın gerçekleştirilmesi.
  • Matterport Şirketi ile birlikte Saint Benoît Lisesi’nin kilisesinde bir fotogrametri gerçekleştirilmesi.
  • Saint Benoît Lisesi Kilisesi’nin 3D bir modelinin oluşturulması.
  • Kişilerin 3D tasarlanması ve animasyon seçenekleri.
  • Uzman video oyunları gerçekleştirmek için oluşturulmuş bir yazılım olan Unity yazılımında artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik kllanılarak sahneler yaratılması.
  • 360 Derece çekim yapan bir kamerayla Fransız Sarayı’nda gerçekleştirilen çekimler.
  • CANOPE Ağı tarafından geliştirilmiş bir uygulama sayesinde, Saint Benoît Lisesi’nde bir hazine avı senaryosunun  oluşturulması
  • Saint Benoît Lisesi’ndeki hazine avına artırılmış ve sanal gerçeklik sahnelerinin entegre edilmesi.
  • UDB ve yıl sonundaki formasyon esnasında, hazine avı oyununu gerçekleştirilmesi ve canlandırılması.

X