Marburg : Son Günlerde Veda Havası Var…

Almanya Martin Luther Lisesi ile 4. Öğrenci Değişim Programı !

Öğrencilerimiz, Alman arkadaşları eşliğinde Marburg’taki son günlerini yaşıyorlar...
Zaman çok çabuk geçti !
Ama neyse ki, veda etmeden önce, gezi ve keşif dolu bir program onları bekliyordu !
Belediye binası, katedral, yılbaşı pazarı... Öğrencilerimiz İstanbul’a dönmeden önce fırsatlardan olabildiğince faydalanıyorlar.

▪ 10 Aralık Salı… Frankfurt am Main’a gezi :

Sabah sporu… yarım saatlik bir ısınma yürüyüşünden sonra, Alman arkadaşlarımız eşliğinde, dünyada ekonomik gücü ve kültür zenginlikleri ile ön planda olan Frankfurt şehrine trenle gitmek üzere Marburg garına varıyoruz.

İçinden geçen Main nehrine ve New York’taki Manhattan’a itafen lakabı Mainhattan olan bu zengin şehre varıyoruz.
Ortaçağ mimarisinin güzel bir örneği olan Römer Belediye Binasını ziyaret ediyoruz.
Saint-Barthélémy katedraline doğru yürüyoruz. Olağanüstü bir yapı ! Gotik tarzda yapılmış bu tarihi yapının büyüklüğüne ve güzelliğine hayran kalıyoruz.

Sıra sinema müzesinde ! Müzede bizi bir rehber karşılıyor ve “Lumière” kardeşlerin icadından bu yana sinemanın tarihçesi hakkında bilgi veriyor.
Ne müthiş bir teknolojik gelişme ! Öğrencilerimiz konuya çok ilgi duyuyor ve daha çok bilgi edinmek istiyorlar. Bundan dolayı daha çok soru soruyorlar ve hatta sinemacılığın ilk örneklerinden olan cihazları kullanıyorlar.

Keşif sona erdi ! Artık film çekme zamanı !
« Aktörlerimiz » ve « yönetmenlerimiz » üç ekibe ayrılıp, ekip başlarıyla işe koyuluyorlar. Titizlik ve sabır isteyen 2 saatlik bir çalışmadan sonra, her ekip yaklaşık 25 saniyelik bir kısa film hazırlıyor. Hep beraber toplanıp sadece 25 saniye süren « yapımları » seyretmekten büyük zevk alıyoruz.

“Yönetmen olmak”… o kadar da kolay değil !
Bu deneyim sonrasında, öğrencilerimiz film çekmenin ne kadar zevkli ancak bir o kadar da zor olduğunu anlıyorlar.

Şimdi ise artık öğle yemeği yemenin ve ünlü yılbaşı pazarında alışveriş yapmanın vakti geldi. Öğrencilerimiz ve Alman arkadaşları için serbest zaman !
Dönüş vakti geldi, gelişimiz kadar zevkli geçen dönüş yolculuğumuzdan sonra “evimize”, Marburg’a varıyoruz.

▪ 11 Aralık Çarşamba… Dönüş ! :

Dönüş yolculuğuna kadar sadece bir kaç saatimiz kaldı…
Bu vakti en iyi şekilde değerlendiriyoruz.

Öğrencilerimiz son kez arkadaşlarıyla derse giriyorlar ve daha sonra hep birlikte “Sainte Elisabeth” ile ilgili son sunumu yapıp vedalaşmak üzere, okul kütüphanesinde toplanıyorlar. Son sunumları izlerken Alman ailelerin yapmış olduğu lezzetli keklerin tadını çıkarıyoruz. Okul müdürü ve değişim programının sorumlu öğretmenleri, değişim programının kazanımlarının altını çizmek ve öğrencilere teşekkür etmek için küçük bir konuşma yapıyorlar.

Bazıları ağlıyor, bazıları ise birbirlerine dostça sarılıyorlar ! Tıpkı oranın havasına benzer bir ortam oluşuyor, yani çok hüzünlü ! Öğrencilerin tek tesellisi Nisan ayında İstanbul’da buluşacak olmaları.

Ve sonunda Frankfurt havaalanına gitme üzere yola koyuluyoruz…

Değişim, duygu ve keşif dolu bir gezi !