Birkaç ay önce imzalanan bir anlaşma sayesinde, bu yaz Efe Arıkan, Saint Benoît Lisesi’nden 9 arkadaşıyla birlikte Avusturya Saint-Georges Hastanesi’nde bilimsel bir staj yapma olanağına sahip oldu.
Bu stajın birçok amacı bulunuyor : Tıp dünyasını, moleküler biyolojiyi ve/veya genetiği keşfetmek ve üniversite rehberliği yaparak öğrencileri bilgilendirmek.
Daha detaylı bilgi için Efe ile yaptığımız söyleşiyi izleyelim...
Fen Bilimleri Eğitimine Verilen Destek
Öğrencilerimizin fen bilimleri eğitimine karşı duyarlılıklarını arttırmak amacıyla, onlara profesyonel bir ortamda staj yapma imkanı sunuyoruz.
Hastane Ortamında Bilime Dayalı Bir İş Ortaklığı
Saint Benoît Lisesi’nin, Fen eğitimine kattığı çeşitli değerler sayesinde, okul idaresi Avusturya Hastanesi işbirliği ile, 10 öğrencimize hastane ortamında staj yapma imkanı sunuyor.
Bu staj, bu meslekteki kuralları ve alışkanlıkları bir araya getirerek, hastanedeki düzenlemeyi keşfetmek, motivasyonu ölçmek ve bilgi edinmek için ideal bir staj.
Ayrıca, Niagara Lisesi ve Üniversitesi ile ve New York Saint John Üniversitesi ile imzalanan iş birliği protokolleri gibi başka iş ortaklıklarına da imza atılıyor…
Saint-Georges Avusturya Hastanesi’nde Yapılan Stajın Amaçları
- Tıp dünyasını, moleküler biyolojiyi ve/veya genetiği keşfetmek.
- Üniversite rehberliği yaparak öğrencileri bilgilendirmek.
Bu staj, üniversite eğitimlerini tıp, moleküler biyoloji veya genetik dallarında yapmak isteyen Lise 3 öğrencilerine yöneliktir.
Avusturya Hastanesi’nde bir hafta süreyle yapılacak olan stajda stajyerler, aşağıda belirtilen hususlarda eğitim alacaklardır :
- Hastane içerisindeki çalışma ortamı
- Sağlık sektöründe çalışanlarla görüşme
- Hastane ortamını bilen kişilerle görüşme
- Sağlık sektöründe kullanılan teknoloji, cihazlar ve aygıtlar
- Sağlık sektöründeki sorumlular kimler ve nasıl bir hiyerarşi var ?
Üniversite Rehberliği Yapmak
Amacımız, öğrencilere sadece üniversite rehberliği yapmak değil, aynı zamanda da aşağıda belirtilen hususları sağlamaktır :
- Öğrencilerin tıp ve sağlık alanındaki çalışmalara karşı duyarlılıklarını arttırmak ve onlara bu sektör ile ilgili genel bir bakış açısı vermek
- Deneyimden ve pratikten faydalanmak
- Öğrencilerin “kendi kendilerinin rehberleri” olmalarına yardımcı olmak.