Brüksel : Görüşmeler, Ziyaretler ve Anılar !

Durum Değerlendirmesi Yapma Vakti !

Amerika Başkanı’nın Brüksel’de olduğu sırada, öğrencilerimiz diplomasi dünyasının önemli isimleriyle görüşmeye devam ettiler.
Son güne yaklaşıyorduk ama heyecan devam ediyordu !
Son gezimizi Bruges’e yaptık ! Artık Belçika’ya veda edeceğiz...
Kafamızda geleceğe yönelik yeni bir bakış açısı oluştu bile...

▪ 26 Mart Çarşamba

Bu sabah kahvaltıdan hemen sonra Charlemagne binasındaki Avrupa Komisyonuna gittik, burada bizleri konuşmacı Sn. Gaël du Bouëtiez karşıladı. Kendisi Avrupa Birliğinin işleyişi ve Avrupa Komisyonunun nasıl bir rolü olduğu konusunda bizleri bilgilendirdi.

12.30’da TÜSİAD Brüksel ofisine gittik ve uluslararası koordinatör Sn. Bahadır Kaleağası ile görüştük. Sn. Kaleağası bizlere Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki ilişkiyi anlattı ve sorularımızı yanıtladı.

Otele dönmek için metroya binmeden önce, Otomobil Müzesi ve Tarih ve Sanat Müzesinde kısa bir mola verdik.

Brüksel Grand Place’ta yer alan bir restoranda Belçika’nın geleneksel yemeği olan patates kızartması ve tavuk ile günümüzü sonlandırdık.

▪ 27 Mart Perşembe

Bu sabah güneşli hava bizi terk etti. İnce ince yağan yağmur altında, Büyükelçi Sn. Hakan Olcay ve AB Nezdinde Türkiye’nin Daimi Temsilci Yardımcısı Sn. Osman Turan ile görüşmeye gittik.

Büyükelçi Sn. Hakan Olcay ve Sn. Turan, bizleri Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne girme süreci ile ilgili aydınlattılar.

Öğleden sonra güneşin geri dönüşüyle NATO’da, NATO Daimi Temsilcisi Büyükelçi Sn. Mehmet Fatih Ceylan ile tanıştık . Bizlere ikram ettikleri “Türk” çayını içtik ve baklavalarımızı yerken Sn. Büyükelçi’nin yaptığı açıklamaları dikkatlice dinledik. Sn. Büyükelçi bizlere Ukrayna’daki güncel durumundan ve dünya gündemini meşgul eden bu karışıklık karşısında Türkiye’nin sergilediği tutumdan bahsetti. Daha sonra Türk delegelerin odalarını ziyaret ettik ve yapıları ve de işleyişleri hakkında bilgi edindik.

Yarın sabah 09.17’de trenle Bruges’e doğru yol alacağız. Formda olmamız lazım…

▪ 28 Mart Cuma

Dört gün boyunca yaptığımız ziyaretlerin ve görüşmelerin ardından bugün güneşli bir havada Bruges şehrini keşfettik.

Güne şehrin kanallarında yaptığımız tekne turuyla başladık. Öğle yemeğimizi yedikten sonra aramızdan bazıları şehrin en uzak mahallelerini keşfetmek üzere bisiklet kiraladılar, bazıları da hediyelik eşya mağazalarında maceraya atıldılar.

Günün sonunda Brüksel’e dönmek üzere trene bindik… Yorgunduk ama mutluyduk ve gülümsüyorduk.

Yarın İstanbul’a yolculuk …

▪ Öğrencilerimizin izlenimleri… :

- Elif Müjde Güngör : “Bilgi dolu bir haftaydı. Parlamenterlerle ve büyükelçilerle konuştuk, onlara sorduğumuz tüm soruların yanıtlarını aldık. İleride avukat olmak ve uluslararası alanda çalışmak istiyorum. Bu gezi sayesinde Avrupa Birliği hakkında bir çok şey öğrendim.

- Tuvana Ateş :”Olağanüstü bir haftaydı. Bir çok kurumu ziyaret ettik. Diplomat olmaya karar verdim. Bu gezi sayesinde kurumsal çevre ile ilgili bir çok şey öğrendim.

- Liora Albükrek : “Saint Benoît Lisesi’nde okuduğum ilk yıldan beri bu geziye katılmak istiyordum. Bu nedenle benim için çok önemli bir deneyimdi. Çok ciddi ama bir o kadar da eğlenceli bir geziydi. Arkadaşlarımızla ve öğretmenlerimizle bol bol vakit geçirdik. Bu projede yer aldığım için çok mutluyum.