Bilimsel Etkinlik: Transhümanizm… Buna Karşı Mısınız Veya Bunu Destekliyor Musunuz?

Transhümanizm ile ilgili net bir fikrimiz olabilir mi?

Lise 2'den 2 öğrencimiz Alkın ve Dilara'nın kendi seviyeleri için düzenlediği ve Fen-Teknoloji Zümresinin oluşturduğu etik bir tartışma sırasında, bu soruya cevap almaya çalıştık.
Bu tartışma etkinliğimiz, güzel sanatlar kulübünden Emre ve Karin öğrencilerimizin iş birliğiyle gerçekleşti.

Transhümanizm, teknoloji sayesinde, insanın fiziksel veya zihinsel yeteneklerini geliştirmeyi hedefleyen teknikler ve düşünme bütünüdür. Bu konunun birçok kitapta ve filmde irdelenmesine rağmen, yetişkinler, konuyu nasıl ele almaları gerektiği konusunda çekimser davranmaya devam ediyor. Bu nedenle, transhümanizm konusunun bir tartışma ortamında ele alınmasına ve üzerinde düşünülmesine, gelecek nesilleri temsil eden öğrencilerimiz tarafından yapılması önemliydi.

Etkilikte, transhümanizm konusunu irdelemek için neden münazara yolu tercih edildi?

Münazara, birçok yeteneği bir araya getirmeyi sağlayan kompleks bir alıştırmadır. Aslında tartışma, öğrencinin kişisel araştırmalarıyla edindiği becerilerini ifade etmesine fırsat veren dilsel bir çalışmanın yanı sıra, her katılımcının ve genelinin kişisel bilgilerinin geliştirmek için öğrenciler arasında fikir tartışmasını teşvik eden bir eğitim desteği, aracıdır. Ayrıca, tartışma, iyi yurttaş olma kavramı konusunda da güçlü bir mesaj iletmeyi sağlar. Bunu da, konuşmacıya saygı duyarak söz alma kurallarını uygulayarak gerçekleştirmek zorundadır.

Bu “Münazara Günü”nde neler yapıldı?

Öğrenciler, kendilerine verilen görev gereğince, konu ile ilgili araştırmalar yaptılar. Tartışmanın ilk oturumunda, Lise 2’den 44 öğrenci (konuyu savunan 22 öğrenci, konuya karşı çıkan 22 öğrenci vardı) Silüet salonunda tartıştı.

Fransızca, Fen öğretmenlerinden ve kütüphane sorumlularından oluşan jüri üyeleri, tartışmaları dikkatlice dinledi ve en iyi tartışan 4 öğrenciyi seçti.

Eşitlik olması açısından, jüri, konuyu destekleyen 2 öğrenciyi ve konuya karşı çıkan 2 öğrenciyi belirledi.

  • Ali Kaan
  • Duru
  • Ceren
  • Kaan

İkinci oturumda ise, bu 4 öğrenci, daha önce üzerinde çalışmadıkları bir video hakkında yeni bir tartışma gerçekleştirmek için ayrıldılar.

Çarpıcı argümanlarla kendi görüşünü savunabilen Duru’yu tebrik ederiz. Bu etkinliğe katılan jüri üyelerimize de teşekkür ederiz.

Öğrencilerin izlenimleri :

Ceyla : “Güzeldi. Konu ilginçti. Transhümaniz ile ilgili araştırmalar yaptım ve bununla ilgili çok şey öğrendim. Bu konuyu savunan ve savunmayan argümanlar buldum. Fransızcamı çalışmamı sağladı. Bu tür etkinlikler, Fransızca’da ilerlememi sağlıyor.”

Nil : “Çok şey öğrendim, oysaki konu hakkında hiç bir şey bilmiyordum. Ama benim için zor değildi. MUN’a katıldığım için deneyimim vardı zaten.”

Beliz : “Diğer görüşleri dinledim ama fikrim değişmedi.”

Irem : “Transhümanizm, bir mecburiyettir. İnsanlık, bu teknolojiyle birlikte daha çok ilerleyecek. Ama, teknolojinin sınırlarını bilmemiz gerekiyor. İnsan neden daima daha ileriye gitmeye çalışıyor ? Dünya, bizler için yeterli değil.”

Duru : “Bu konuyu savunan kişi olacağımdan emindim. Ama beni bu konuya karşı çıkan kişi olarak seçtiler. Başta bu konuya karşı argümanlar bulmak zordu. Bu nedenle, farklı konular hakkında konuşmayı öğrendim.”

X