Ata’nın Ardından…

10 Kasım Töreni

Yine bir 10 Kasım.
Yine sessizlik.
Okul bahçemize dökülen güz yaprakları.
Bir düşünce yüreklerde.
Geçen 78 yıl O’NSUZ ...

Atatürk’ ün aramızdan ayrılışının 78. yılında hepimiz Atatürk’ ü duyuyoruz bugün…
Atatürk’ün varlığını yaşatmaya kararlı tüm öğrencilerimiz ve eğitim ekibimiz, mezunlarımız ve velilerimiz hep birlikte anıyoruz büyük kurtarıcıyı…
Öğrencilerimiz sunumlarında şöyle diyorlar :
’’Atatürkçü düşüncenin ışığını nerede mi bulacağız?
Önce Mustafa Kemal’ in söylevlerinde, demeçlerinde, yazılarında. Bilimde, kültürde, sanatta, çağdaş uygarlığın gereklerinde, sürekli atılımlarda, ileriye, daha ileriye, daha olumluya, daha başarılıya doğru giden tüm adımlarımızda.’’

Okul Müdürümüz Sn. Pierre Gentric bu günün anlamını şu cümlelerle ifade ediyor :
“Tarih’te Büyük İnsan kimdir ?”
Böyle olunca da, Hegel « Tarih Felsefesi »’nde bu nadir türü « Kahraman » olarak nitelendirir.
Kahramanlar, halklarının düşünceleriyle büyük bir uyum içerisinde hareket ederek devletin bünyesinde, hukuk, din, siyaset, sanat, … alanında bir Görev yerine getirmeye çalışan kişilerdir.
Kahramanlar, Tarihin seyrinin hangi yönde geliştiğini diğerlerinden önce gören kişilerdir. Tarihin akışı için kesin niyetleri vardır. Hegel’e göre Tarih’te değerlendirilen davranışlardır ve bu davranışlar halkın temel olarak istediğinin ortak yaşamda somut olarak ifade edilmesidir.

Ardından, Türk Müdür Başyardımcımız Sn. Gülay Doğusoy duygularını dile getiriyor.
Türk Ulusuna özgürlüğünü bağışlayan büyük önderi yitirmemizin üzerinden uzun yıllar geçti…Hepimiz onu çok özlüyoruz. Bizlere düşen O’nu yaşatmak, ilkelerine sıkı sıkıya bağlı olduğumuzu her an, her yerde vurgulamak, bu ilkeleri uygulamak. Her ne koşulda olursa olsun Atatürk’ün yolundan ayrılmamak, bilinçle, dirençle çok çalışmak; dürüstlükten ödün vermeden, eğitimimizden aldığımız, özenle koruyacağımız ve geleceğe taşıyacağımız değerlerle, Atam izindeyiz diyebilmek…


Öğrenci Meclisi Başkan Yardımcısı Alp Çobanoğlu’nun Ata’ mıza olan sevgi, saygı ve özlemimizi tekrarladığı konuşmasıyla bahçe törenimizi sonlandırdık.


Daha sonra ise 10 Kasım Atatürk’ ü Anma Programı, gösteri salonunda okulumuz öğretmenlerinin konuşmacı olarak katıldığı “Atatürk ve Eğitim” konulu panel ile devam etti. Öğrencilerin ilgiyle dinledikleri panelin birinci aşamasında Atatürk’ün eğitime bakış açısı ele alınırken, ikinci aşamada eğitimde bugünkü durumumuz tartışıldı.


Tarih öğretmeni Suna Evrem’in moderatörlüğünü yaptığı panel, Atatürk’ün “Eğer cumhurbaşkanı olmasaydım, milli eğitim bakanı olmak isterdim” sözünün hatırlatılmasıyla başladı.
Beden Eğitimi öğretmeni İbrahim Alıcı, Atatürk’ün sporda bedensel güçten ziyade zekanın önemli olduğu sözlerine atıf yaparak, sporda ahlaklı olmanın önemini hatırlattı.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni Hayati Tümer konuşmasında bir Osmanlı çocuğu olarak Atatük’ün aldığı dini eğitime ve cumhuriyetin ilk yıllarında dine bakış açısına vurgu yaptı.
Matematik öğretmeni Murat Gülal bugün kullandığımız çoğu matematik kavramlarının Atatürk’e gerek asker, gerek devlet adamı olarak kazandırdıklarından söz ederek analitik düşünmenin öneminden bahsetti.
Türk Edebiyatı öğretmeni Işıl Öztekin Atatürk’ün “Türk dili Türk milletinin kalbidir, zihnidir” sözüyle dile verdiği önemi anlatarak, harf devrimine Atatürk’ün yüklediği anlamı ve çağdaşlaşma aşamasında dilin yerini belirtti.
Fizik Öğretmeni Esen Orak ise Atatürk’ün manevi miras olarak akıl ve bilimi bıraktığını hatırlatarak bu dönemdeki bilimsel çalışmaları anlattı.
Müzik öğretmeni Özgür Sağıroğlu Atatürk’ün sadece müzik değil sanatın her dalına katkılarının yanısıra Ankara, Ulus Meydanı’ndaki Zafer Anıtı’nın heykeltraşı Krippel’in Atatürk’le olan anekdotlarına da yer verdi.
Fransızca öğretmeni Marie Françoise Desrues de Atatürk’ün gerek siyasi yaşamında gerekse eğitim alanında Fransız aydınlanması ve felsefesinin etkileri konusuna değindi.
Tarih Öğretmeni Canan Atınç ise Atatürk’ün Türk Tarih Tezi’ni açıklayarak, bu dönemde tarih alanında yapılan bilimsel çalışmalardan söz etti. İkinci aşamada ise öğrencilerin sorularına yer verildi.

X